Kösd fel a gatyád Tesla!

S15_0828_fine

Néhány éven belül tényleg láthatjuk az utcákon a teljesen elektromos Porsche sportautót!

Mission E néven már megmutatták, mire lehet számítani, ám azóta hivatalosan is megerősítették, hogy a koncepciót követi majd a sorozatgyártású változat is. Ehhez pedig olyan beruházások szükségesek, amellyel rengeteg új munkahelyet is teremtenek. „Mindenki nyer” szituáció állt tehát elő, hiszen a környezetet kímélő technológia fejlesztése mellett, sok-sok ember jólétét is biztosítja így a zuffenhauseni márka.

A Mission E koncepciónak mind a négy kereke hajtott

A Mission E koncepciónak mind a négy kereke hajtott

A Mission E projektbe 700 millió eurót invesztálnak és ezer új munkahelyet hoznak létre. A következő években felépítenek egy új fényezőüzemet és egy új összeszerelő üzemet. A már létező motorgyárat pedig kibővítik és alkalmassá teszik a villanymotorok gyártására, illetve más területeken is befektetnek, többek között a weissachi fejlesztőközpontban.

Elöl 21, hátul 22 colos karbon keréktárcsákon feszülnek a gumiabroncsok

Elöl 21, hátul 22 colos karbon keréktárcsákon feszülnek a gumiabroncsok

A Mission E koncepcióautót még szeptemberben mutatták be a Frankfurti Autószalonon, ahol óriási közönségsikert aratott, és azóta is az autórajongók közbeszédének középpontjában maradt. Az autó padlólemezén elhelyezett akkumulátorokat a Porsche saját fejlesztésű 800 voltos töltőegységével 15 perc alatt lehet majd elérni a 80 százalékos töltöttségi szintet. Emeleltt akár vezeték nélküli is megoldható a „tankolás”.

Egy csésze kávé kényelmes elfogyasztása közben majdnem teljesen feltölthető a Mission E

Egy csésze kávé kényelmes elfogyasztása közben majdnem teljesen feltölthető a Mission E

Amennyiben a Mission E most kerülne a kereskedésekbe, a Tesla Model S lenne a legnagyobb ellenfele. Nézzük most meg mire képes az amerikai pionírral szemben. A Porsche négyajtós, elektromos sportautója a tervek szerint 600 lóerős teljesítménnyel 3,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/óra sebességre. A Tesla értékei ezzel szemben csak 422 „elektromos lóerő” és 4,4 másodperces gyorsulás. A Model S egy feltöltéssel körülbelül 400 kilométert képes megtenni, míg a Mission E és egy feltöltéssel 500 kilométernyire juthat majd.

OLED technológiát is felhasználtak az utastérben

OLED technológiát is felhasználtak az utastérben

Természetesen a Tesla sem ül a babérjain, folyamatosan fejleszti kínálatát, ám a Porsche is rohamtempóban képes a csúcsra törni. Tökéletesen megmutatják ezt a Hosszútávú Világbajnokságon elért sikerek, ahol a visszatérés második évében máris a tabella élén végzett a gyári alakulat, a Porsche 919 Hybrid versenyautóval. Arról egyelőre még nem érkeztek információk, hogy a Mission E tanulmányautó nyomán egy teljesen új típus megjelenése várható, vagy a Panamera következő generációja lesz a szellemi utód, de azt már most biztosra vesszük, hogy komoly sikerre számíthat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.