Belépő egy elit klubba

Macan4C_001

Hamarosan új modell jelenik meg a Porsche Macan kínálatban! A kategória legsportosabb autója a paletta bővülése után már négyhengeres, turbófeltöltéses motorral is az utakra gördülhet.

Az új erőforrással nem veszít sportosságából a Macan, ám az élménydús autózás mellett tovább nő a hatékonyság, tehát csökken a fogyasztás. A 252 lóerős, 370 Nm forgatónyomatékú motor mindig kellő erőtartalékkal rendelkezik, a nyomatékmaximumot pedig már 1600-as percenkénti fordulattól leadja, másképp fogalmazva már alsó fordulatszám-tartományokban is kitűnően húz. Emellett magától értetődik a precíz kormányszerkezet és az összkerékhajtás, amelyek szintén a sportos karaktert erősítik. Az opcionálisan választható PASM (Porsche Active Stability Managment) az adaptív lengéscsillapítókkal még kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a legkisebb Macant. Az új motorral egyébként csökkent a Macan tömege így továbbra is Ő a legkönnyebb Porsche szabadidő-jármű. A mérlegen 1770 kilogrammot nyom, amely az agilitás mellett a már említett hatékonyság növelésben is fontos szerepet játszik.

Továbbra is a kategória legsportosabb képviselője marad a Macan

Továbbra is a kategória legsportosabb képviselője marad a Macan

Az erőátvitelt a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automatizált (PDK) sebességváltóra bízták, mint minden Macan esetében. Ezzel 6,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet álló helyzetből, a Sport Chrono csomagot is megrendelve ez az idő persze lefaragható 6,5 másodpercre. A végsebessége 229 kilométer/óra. Ezeket az adatokat látva igazán becsületesnek tűnik a kerekek méretétől függően 7,2 és 7,4 liter/100 kilométer értékben megadott vegyes átlagfogyasztás.

A kipufogóvégek a legárulkodóbbak az új Macan modellen

A kipufogóvégek a legárulkodóbbak az új Macan modellen

Küllemében csak minimális mértékben változott a belépő Macan modell, az utastérben pedig egy csöppet sem adtak alább a tervezők a luxusból. Ezek az apró változások mondhatni csak nagyítóval vehetők észre. Az oldalablakok fekete keretet kaptak, ahogy a 18 colos könnyűfém keréktárcsák mögött dolgozó féknyergeket is feketére fényezték. Hátul a kipufogóvégek árulkodnak, amelyek a lökhárító alsó felének két szélén helyezkednek el, és az erősebb modellekkel ellentétben csak egy-egy kivezetést kaptak.

A jól megszokott igényes és kényelmes utastér köszön vissza a Macan új belépőmodelljében

A jól megszokott igényes és kényelmes utastér köszön vissza a Macan új belépőmodelljében

Az utasokat ugyanaz a fejedelmi kényelem fogadja, mint a többi modellben. Alapáron járnak például a nyolc irányban elektromosan állítható ülések, amelyek ülőlapjának közepe Alcantara borítást kapott. A Porsche Communication Managment legfrissebb verziója, a motoros csomagtérajtó-nyitás, illetve biztonság területén a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is  az alapfelszereltség része. Németországban 55 669 euró kerül az alapváltozat árcédulájára. Az első példányok júniustól már a márkakereskedésekben is megjelennek. Végül következzék egy rövid bemutató videó a Macan új modellváltozatról:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.