Évzáró

Véget ért egy újabb sikeres év és előttünk áll a következő, amely szintén izgalmas újdonságokat ígér. Ám szokásunkhoz híven most is visszatekintünk, hogy megmutassuk a legnépszerűbb posztokat a 2016-os évből.

Tavaly, év elején még farkasordító hidegben ábrándoztunk a nagyszerű nyárról és a kabriózás örömeiről, amikor meglepő bejelentés érkezett Zuffenhausenből. A Porsche Boxster (és Cayman) típusfrissítése során a néven is változtattak hangyányit, illetve négyhengeres turbófeltöltéses motort kapott a népszerű roadster és kupé testvére. Az új 718 Boxster kapcsán a Porsche a sikerekben gazdag versenymúltjába nyúlt vissza a névadással, amelyet az „Egy legenda nyomdokain” című posztban részleteztünk

Két teljesítményszinttel választható a Porsche 718 Boxster. A kétliteres egység 300 lóerővel kecsegtet, míg a Boxster S ötven lóerővel többet nyújt a benne dolgozó 2,5 literes erőforrással

A tavasz beköszöntével megérkezett a négyhengeres Macan is, amely átvette a belépőmodell szerepét a típus palettáján. A 252 lóerős motorral egy cseppet sem veszített sportosságából a szabadidő-jármű, viszont a hatékonysága még jobb lett.

A Macan alapváltozatában dolgozó 252 lóerős, 370 Nm forgatónyomatékú motor mindig kellő erőtartalékkal rendelkezik

Egy kategóriával feljebb a Cayenne különleges változata debütált májusban. A Platinum Edition a platináról kapta a nevét, amely az ezüsthöz hasonló nemesfém, ám annál jóval ritkább és értékesebb. A Cayenne Platinum Edition sem véletlenül kapta a nevét, hiszen a legnépszerűbb extrákat válogatták össze az egyedi felszereltséghez.

Az új Cayenne hibrid hajtáslánccal felvértezett modellváltozata is választható a „platinás” felszereltséggel

Az év egyik fénypontjaként a Pilis és a Visegrádi-hegység kanyargós útjain mutattuk be a Porsche paletta gyöngyszemeit.
Az élmény letaglózó volt, és még a járókelők is örvendeztek, hogy konvojban haladó Porsche sportautókat láthattak.

Egy Porsche megvásárlásával nem csak egy autó kerül az ügyfél tulajdonába. Utánozhatatlan életérzést is kap!

Izgatottan vártuk és nem is okozott csalódást a Porsche Panamera új generációja, amely nyáron debütált, a Porsche Centrum Budapest bemutatótermébe pedig november közepén érkezett meg. A luxus és a sportosság házasításával a piacon egyedülálló autó született, amely már hosszabb kivitelben is megrendelhető.

A Panamera egyik újdonsága az InnoDrive, amely a navigációs rendszer adataira hagyatkozva három kilométerrel előre feltérképezi a domborzati viszonyokat és ennek megfelelően hangolja a hajtásláncot

Az év egyik leghangulatosabb Porsche tesztvideója a Motor Trend szerkesztőségéből érkezett. Az amerikai újságírók a 911 alapváltozatát vizsgálták, és nem árulunk el nagy titkot, ha elmondjuk, hogy rendkívül élvezték a találkozót.

Mi az a turbólyuk? A Porsche 911-ben nem érezni ilyesmit

Nem kellett sokat várni az új Porsche Panamera bemutatója után és máris az utakon bizonyított a hibrid változat, amely korábban is méltán volt népszerű. A sportosság és a luxus mellé felsorakoztatja a hatékonyságot, illetve a környezet kímélését is. A Panamera 4 E-Hybrid tisztán elektromos üzemmódban is képes haladni, akár ötven kilométert! Emellett otthon is feltölthető akár a hagyományos hálózatról is. Gyorstöltővel, kicsivel több mint 3 óra alatt teljesen feltöltődik, miközben az alapfelszereltséghez tartozó kiegészítő klímaberendezés a kívánt hőfokra hűti vagy melegíti az utasteret.

Az új Panamera 4 E-Hybrid 462 lóereje az új 2,9 literes biturbós, V6-os 330 lóerős benzinmotor és a 136 lóerős elektromotor együttes munkájával jut a kerekekhez

Motorsport rajongók körében keltett döbbenetet az új Porsche 911 RSR megjelenése. Persze a meglepetés pozitív, ugyanis a bajnokok kedvenc típusának motorja középre vándorolt a hátsó tengely elé. Ez a megoldás igazán különlegessé teszi az új versenyautót, amelyet először január végén láthatunk élesben a pályán, a daytonai 24 órás viadalon.

Először vérteztek fel egy Porsche GT versenyautót a legmodernebb vezetői segédberendezéssel, egy radaros ütközés elkerülő rendszerrel

Végül az év utolsó negyedében arra kerestük a választ, hogy melyik a legjobb Porsche 911, és egy listában összegyűjtöttük a jelölteket. A sorrend persze nem kőbe vésett, továbbra is szívesen látjuk a rajongók véleményét is a témában.

Vajon melyik a legjobb 911?

A 2017-es év során is várunk mindenkit, akik kíváncsiak a Porsche fantasztikus világára. A friss bemutatók mellett a történelmi gépekről, a motorsportban elért sikerekről, érdekességekről jelentkezünk nagyszerű képekkel fűszerezett blogposztokkal. Addig is boldog és sikerekben gazdag új évet kívánunk minden kedves olvasónknak!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.