Különleges toplisták

Rendkívül jó ötlettel rukkolt elő néhány hónapja a Porsche hivatalos Youtube csatornáján! Különböző témakörök szerint gyűjtötték össze az öt legérdekesebb Porsche járművet.

Mi pedig egy csokorba rendeztük az eddig megjelent videókat most, hogy az első szezon végére értek. Persze a legtöbb járműről már mi magunk is írtunk korábban, így érdemes a hivatkozásokra is kattintani!

A legritkább gyári modellek

A Porsche történelmi anyagainak felelőse mutatja meg az öt legritkább Porsche modellt, irigylésre méltó munkakörnyezetben.

5. Porsche 911 Turbo S (964)
Az 1992-ben bemutatott sportautó részben szénszál erősítésű műanyagból készült karosszériával büszkélkedhet. A weissachi versenyrészleg rengeteg olyan alkatrészt használt megalkotásakor, amelyek egyenesen a motorsport világából érkeztek. Összesen 86 darab készült belőle!

4. Porsche 924 Carrera GTS
Összesen 50 darab készült belőle privát versenycsapatok számára 1991-ben. Az első fehér színben, a másik 49 példány pirosban.

3. Porsche 911 GT1
Egy igazi versenyautó, amelyet a Le Mans-i versenyre fejlesztettek. A homologizációhoz azonban néhány utcai példányt is le kellett gyártani. A szabályok szerint minimum 20 darabnak kellett elkészülnie. Nos, a Porsche 21 darabot épített. Huszonegy darab az egész világ számára! Megőrülünk érte!

2. Porsche 911 SC/RS
1984-ben 20 darab készült belőle, kizárólag rali versenyekre felkészítve.

1. Porsche 356 America Roadster
Összesen 16 darabot gyártottak belőle! Saját korszakának híres versenyzői küzdöttek vele a győzelemért.

A legszebb hangon megszólaló Porsche modellek

Weissachban a visszhangmentes kamrában szólaltatják meg a toplistás sportautókat.

5. Porsche 911 Carrera RS 2.7
Csupán 500 darabotot szándékoztak építeni ebből a 210 lóerős modellből, ám olyan nagy kereslet mutatkozott iránta, hogy végül 1080 példány született.

4. Porsche 550 Spyder
A múlt század egyik legendás versenyautója, amelynek 1,5 literes négyhengeres boxermotorja összetéveszthetetlen hangon szólal meg.

3. Porsche 911 GT3 RS
Ötszáz lóerő! Félelmetes. Ehhez nem is kell többet hozzáfűzni.

2. Porsche 918 Spyder
A Nordschleife egyik királyaként ismert sportautó bebizonyítja, hogy egy hibrid erőforrás is képes vérpezsdítő szólamokra.

1. Porsche Carrera GT
Nincs párja a V10-es motor hangjának. Úgy véljük, ezzel nagyon sokan egyetértenek.

A legvadabb légterelők

Szintén Weissachban járunk a Porsche szélcsatornájában, ahol az aerodinamika tudományában csillogtatják képességeiket a mérnökök. Norbert Singer, korábbi versenyigazgató szegődik mellénk kalauzként. A nyolc méter átmérőjű szélcsatornában kilencezer lóerővel hajtott turbina generálja a légáramlatokat!

5. Porsche Cayman GT4
Utcára is alkalmas, ám a versenyzés az „életének” célja. Légellenállási együtthatója 0,32 cW.

4. Porsche 959
Egy legenda, amit mindenki birtokolni akar, akinek csak egy kevéske benzin is folyik az ereiben. Légellenállási együtthatója 0,31 cW.

3. 911 RS 2.7
Az 1972-es Párizsi Autószalonon mutatták be a modellt, ami fentebb a legszebb hangú modellek között is helyet kapott. Hátsó légterelőjére a „kacsafarok” becenév ragadt rá az eltelt évek során. Légellenállási együtthatója 0,40 cW.

2. Porsche Panamera Turbo
A legújabb Panamera Turbo hátsó szárnya is igazán érdekes. Akkor nyílik ki, amikor az autó eléri a 130 km/óra sebességet. Légellenállási együtthatója 0,29 cW.

1. Porsche 935 Moby Dick
Egy Le Mans-i híresség került az első helyre. A 911-en alapuló 935 Moby Dick elérte a 366 km/óra sebességet Le Mans-ban! Becenevét többek között rendkívüli szélessége miatt kapta a regényhős bálnáról.

Technológia, amely a versenypályáról érkezett az utcai autókba

A weissachi tesztpályán Walter Röhrl mutatja meg a toplistára került érdekességeket.

5. Szénszál erősítésű műanyag
Először a 911 GT1 kapott teljesen szénszálas karosszériát a Porsche modelljei közül.

4. Üzemmód választó gomb.
Először a 918 Spyder kapta meg az utcai modellek közül, mára azonban már több Porsche típushoz is elérhető.

3. Kerámia féktárcsa
A Le Mans-i versenyre tervezett Porsche 962-ben használták először. Manapság viszont extraként rendelhető az utcai modellekhez.

2. Turbófeltöltő
A turbófeltöltőt a Porsche először a 917/10 versenyautóban alkalmazta. A megoldás később az utcai autókba is beköltözött.

1. Hibrid hajtáslánc
A 919 Hybrid versenyautó tökéletes tesztalany minden új fejlesztéshez, amelyet a közúti hatékonyság növelésének érdekében találnak ki a mérnökök.

Mérföldkövek a versenypályán

5. Párizs-Dakar  Rally 1986
Három Porsche 959 indult az 1986-os versenyen, ahol 13 ezer kilométer megtétele után az első, a második és a hatodik helyen értek célba.

4. Hármas győzelem az 1982-es Le Mans-i 24 óráson
Mind a három Porsche 956 a dobogón végzett a világ egyik legnehezebb versenyének végén.

3. Can-Am győzelem 1973-ban
Itthon kevésbé ismert, ám az Atlanti-óceán túlpartján rangosnak számító versenysorozatban a Porsche 917/30 Spyder annyira erősnek bizonyult, hogy a szervezők még a szabályokat is megváltoztatták a kiegyenlítettebb verseny kedvéért.

2. Rekord a Nordschleifén 1983-ban
A Porsche 956 rekordját azóta sem döntötték meg.

1. Újabb rekord a Nordschleifén 2013-ban
A szériagyártású autók körrekordját produkálta a Porsche 918 Spyder.

A legérdekesebb tanulmányautók

A Porsche magyar dizájnere, Varga Péter a külső formatervekért felel, Ivo van Hulten pedig az utastérért. Ők ketten mutatják meg a legérdekesebb tanulmányautókat.

5. Porsche Typ 754
A Porsche 911 előfutára, amelynek formája örök kedvenc az autórajongók körében.

4. Porsche 989
A Panamera ötlete sokkal régebbre nyúlik vissza, mint azt a legtöbben gondolnák.

3. Porsche Cayenne Cabriolet
Igazán furcsa a 2002-ben bemutatott tanulmány. A szabadidő-autó és egy kabrió keverékén felismerhető a Targára emlékeztető merevítő keret is.

2. Porsche 918 Spyder
A jelenlegi zászlóshajó szinte alig változott a tanulmányhoz képest.

1. Porsche Mission E
Az elektromos motorral megálmodott Mission E a Porsche jövőjébe nyújt betekintést.

A legemlékezetesebb Porsche Exclusive modellek

Ebben a videóban Boris Apenbrink, a Porsche Exclusive különleges járművekért felelős igazgatója mutatja be a listára került különlegességeket.

5. 911 Club Coupe
A Porsche klubélet 60 éves születésnapjára készült modellből csupán 13 darab készült 2012-ben!

4. Porsche 911 Speedster
A 997-es generációból készült modell a két jellegzetes hátsó domborulatról ismerhető fel a legkönnyebben.

3. 911 Sport Classic
Visszatért a „kacsafarok” és a múltidéző könnyűfém keréktárcsák.

2. Porsche 911 Turbo S (964)
Csak 86 példány készült 1992-ben ebből a modellből a Porsche Motorsport és a Porsche Exclusive közreműködésével.

1. Legnagyobb sajnálatunkra az első helyezett egy lepel alatt bújik meg, és csak az év későbbi pontján mutatják meg.

A legkeményebb tesztek

A weissachi tesztközpontban nem csak egy sima pálya található. A Porsche a legkülönfélébb „kínzásoknak” teheti ott ki a járműveit.

5. „Csúszópad”
A hatalmas leaszfaltozott körön az autók kezelhetőségét tesztelik.

4. Tesztpálya
Kátyúk és különféle útegyenetlenségek szimulálhatók itt. Sőt, még egy sós vízzel teli kád is helyet kapott. Ezen 30 km/h sebességgel hajtanak át az autókkal és azok alsó részének korrózióvédelmét vizsgálják. Ezt a megoldást is évtizedek óta használják már, akárcsak az ugratópadot.

3. Szélcsatorna
2015 óta egy megújult szélcsatornában tesztelik a versenyautókat és az utcai gépeket egyaránt. Akár egy 300 km/órával száguldó autó körül áramló levegőt is képesek szimulálni az új kamrában.

2. Off-road pálya
A Porsche szabadidő-járműveit dolgoztatják itt, vizsgálva a merevségüket, stabilitásukat terepen, vagy épp a vízbe merülési képességüket.

1. Törésteszt
Valószínűleg nem kell hosszan magyaráznunk, mennyire fontosak a töréstesztek egy autó megalkotásakor. A Porsche sem kíméli a gépeit.

A Top5 videók első évadának ezzel vége, ám a kommentek között várjuk az ötleteket, hogy milyen témakörben lehetne még mozgolódni!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.