Exkluzív manufaktúra

Tobzódunk idén a különlegességekben, hiszen nem sokkal a 911 GT2 RS bemutatója előtt a Turbo S exkluzív változatát is piacra dobta a Porsche.

Kezdjük az elszomorító információval: csak 500 darab készül a 911 Turbo S Exclusive Series modellből, amelyeket valószínűleg már el is kapkodtak a gyűjtők. A limitált példányszámú Porschék befektetésnek is kitűnőek, hiszen az áruk nemhogy csökkenni nem fog, az évek során egyre többet érnek majd. A 607 lóerős Turbo S nevében az Exclusive Series fontos változást takar, ugyanis a Porsche Exclusive részleg mostantól Exclusive Manufaktur néven dolgozik tovább. A nagyrészt kézzel összeszerelt autók oldalán ott díszeleg majd egy kis plakett, amely erről árulkodik.

Ha ilyen fantasztikus modellekkel jelentkeznek, hamar megszokjuk az új nevet

A 3,8 literes, hathengeres boxermotor 27 lóerővel nyújt többet ebben a modellben, mint a Turbo S-ben, maximális nyomatéka pedig 720 newtonméter lett. Gyorsulási adatai lélegzetelállítóak, már attól megremeg az ember keze, ha a billentyűzet segítségével leírja, hogy 2,9 másodperc alatt eléri a 100 kilométer/órát álló helyzetből. Pedig az adatsornak ez még csak az eleje: a kétszázhoz sem kell neki több 9,6 másodpercnél. Hogy hol a vége? A gyáriak szerint 330 kilométer/óránál. Már csak egy adattal vagyunk adósak, az átlagfogyasztással, ami valljuk meg, nem sok vásárlónak lesz szempont: vegyes használatban 9,1 litert ígérnek száz kilométeren.

Mindhárom választható színnel különleges megjelenésű a sportautó

Húsz colos, fekete könnyűfém keréktárcsák járnak a sportautóhoz, amelyek arany színű részeit egy lézeres eljárás segítségével alakítják ki. Szintén széria felszerelésként jár a kerámia fékrendszer, ám most először a féknyergek fekete fényezést kapnak, rajtuk pedig aranyszínű betűkkel a Porsche felirat díszeleg. És még nincs vége a széria tételeknek, hiszen a Porsche Active Suspension Management (PASM), a Sport Chrono csomag, a hátsó tengely-kormányzás és az aktív stabilizáló rendszer (PDCC) is alapáron jár az 500 darabos szériához, amely Németországban 259 992 euróba (kb. 80 millió forint) kerül.

Hátulról is rendkívül látványos

Természetesen az utasteret is egyedire szabták. A sportülések 18 irányban állíthatóak és perforált bőr borítja őket két rétegben. Több díszbetét színe megegyezik a karosszéria színével, és magától értetődik, hogy a szénszálas anyagokkal itt sem fukarkodtak. Természetesen a limitált szériát igazoló plakett is megtalálható a belső térben. Ráadásul kimondottan az autóhoz tervezett Porsche Design karóra is rendelhető az egyedi Turbo S-hez és egy szintén egyedülálló bőrönd szett is elérhető hozzá. A szintén limitált darabszámban készülő karóra 9950 euróba kerül, a bőröndökért pedig 5474 eurót kell fizetni.

A karórából is csak 500 darab készül


Most egy kis nyugalom következik, hiszen a nyáron már nem számíthatunk újabb nagy dobásra, ám ősszel érkezik az új Cayenne, szóval nem kell sokat várni egy újabb nagyszerű Porsche újdonságra.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.