Terepezni jó

Ki gondolná, hogy a sportautók ikonjából terepjáró is készíthető? Szerencsére akadt néhány ember a történelem során, akiknek megfordult a fejében ez az ötlet, így megszülethettek az olyan extrém 911 változatok, mint a Dakar-ralin látott versenyautó vagy épp a most következő utcai verzió.

Első pillantásra furcsának tűnhet egy megemelt és terepgumikon közelítő Porsche 911, azonban látva, hogy mire képes, egy igazi Porsche-rajongó gyorsan a szívébe zárja ezeket a járműveket. Már az 1980-as években megszületett a 953 gyári kódnéven futó 911 Carrera 4×4, amely első nekifutásra megnyerte a legendás tereprali versenyt, a Dakart. Sőt, ha még régebbre tekintünk vissza, a 911 első generációjából is készítettek raliversenyzésre alkalmas példányokat, például a Monte és a „Rallye” változatokat, habár ezeket nem emelték meg olyan látványosan, mint a Dakar verziót, illetve a lenti videóban látható példányt, amelyre még Jay Leno is lecsapott. Persze korábban már mi is összefutottunk vele a világhálón, ám csak egy rövid videó erejéig, az amerikai humorista viszont közel 20 percen át kalandozik az autóval. Természetesen így sokkal többet megtudunk az 1985-ös 911 Carrera sportautóról, amely utcai használatra is engedélyezett raligépként született újjá. Valószínűleg senkinek nem okoz meglepetést, hogy a tömény mókázásra szánt autó ötlete egy versenyző fejéből pattant ki, méghozzá a Porsche gyári pilótája, Patrick Long kobakjából. Ezek után is szinte magától értetődő, hogy az autót a legendás észak-afrikai ralik ihlették. A megalkotásához elengedhetetlen végső lökést pedig a léghűtéses Porschék kaliforniai találkozója adta, ahova Long valami igazán különleges járművel akart megérkezni. Az alapjául szolgáló autóra a keleti parton akadt rá, és csupán négy hónap telte el az ötlet és a megvalósítás között.
A gép 2016 áprilisára már készen állt, Long állítása szerint a gyári motorhoz nem nyúltak, csak a kipufogórendszeren módosítottak. Az erőforrással kapcsolatban külön kiemelte, hogy könnyedén bírja az egész napos terepezést, miközben a mindennapi használatra is tökéletes vele az autó. Az egészben pedig az a legszebb, hogy a járművet végül elárverezték, és a befolyt összegből a hasnyálmirigyrák gyógyításának lehetőségeit kutató alapítványt támogattak. Leno pedig bemutatja a boldog tulajdonost is! Innentől pedig mi is átadjuk a szót a mókamesternek, Longnak és Eli Kogannak, akik megmutatják az autó minden porcikáját, végül elviszik néhány körre. Jó szórakozást kívánunk a videóhoz!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.