A színfalak mögött

Mit jelent az, hogy kétkezi munkát is alkalmaznak az exkluzív Porsche modellek összeszerelésekor? Hogyan működik az a lézeres eljárás, amellyel a 911 Turbo S Exclusive Series könnyűfém keréktárcsái elnyerik végső formájukat? Megmutatjuk egy videó segítségével!

Korábban már bevallottuk, hogy kedvenc videóink közé tartoznak azok a dokumentumfilmek, amelyekben különböző termékek gyártásfolyamatait mutatják be. Ezért örültünk nagyon, amikor ráakadtunk a 911 gyártósoráról készült videóra, majd később a Gyáróriások című műsorra, amelyben szintén a 911 születésének mozzanatait követhettük nyomon.
Szerencsére nem kellett sokat várni és egy újabb lehengerlő videó látott napvilágot, ezúttal is a 911 építéséről, ám most az Exclusive Series került reflektorfénybe. Ez pedig azért is igazán örvendetes, mert az újonnan alakult (avagy átszervezett) Exclusive Manufaktur első modelljének aprólékos kimunkálása során az emberi kezekre is nagyobb munka hárul. A tömegtermelés világában rendkívül érdekes látni, hogyan hangolják össze a robotok és a mesteremberek munkáját. A közel negyvenperces videóból kiderül, hogy a sportautó pontosan melyik részegységein dolgoznak kétkezi munkával. Szépen sorban végignézhetjük a 911 Turbo S Exclusive Series részegységeinek elkészítését. A bőrfelületek varrásától kezdve az ülések végső összeszerelésén át egészen az utolsó simításokig, amikor felkerülnek az autó egyediségét hangsúlyozó plakettek. Az egyik legérdekesebb rész a keréktárcsák festésének folyamata, hiszen az autóról szóló sajtóanyag szűkszavúan csak egy új lézeres eljárást említett, nem térve ki annak részletes bemutatására. Nos, a videóban felfedik a „rejtélyt”, bepillantást engedve a lenyűgöző, arany és fekete színű keréktárcsák megalkotásának folyamatába is.
Jó szórakozást kívánunk a videóhoz, amelyben csak minimális zenei aláfestést alkalmaztak, így jól hallatszanak az üzem zajai!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.