Feltöltődve

Egy kis brit manufaktúra megelőzte a gyáriakat és előrukkolt egy teljesen elektromos Porsche sportautóval. Ám a történetben egy kis csavar is található, hiszen a szóban forgó autó több mint harminc éves.

Gőzerővel fejleszti a Porsche az első teljesen elektromos autóját. Persze a teljes képhez hozzátartozik, hogy nem is nagyon lenne más választása a világban jelenleg uralkodó trend miatt. Egyelőre megosztja az autórajongókat a villanymotorok térhódítása, ám a nagybetűs politika a belsőégésű motorok nyugdíjazásán dolgozik, így néhány évtizeden belül teljesen megszűnhet a gyártásuk. A környezetvédelem és az élhetőbb városok érdekében valóban logikusnak tűnik ezen az ösvényen elindulni, ám akik úgy gondolkodnak, hogy sebaj, majd hétvégi cirkálásokra megtartanak néhány belsőégésű motorral gyártott sportautót, csalódottan vehetik tudomásul, hogy a városokból ki fogják tiltani ezeket a gépeket.

A teljesen elektromos hajtású Porsche előfutára a Mission E

Persze ez nem jelent gondot, ha „villanyosítják” őket, és az Electric Classic Cars vállalkozás pontosan ebben nyújt segítséget. Veteránautókat alakítanak át teljesen elektromos hajtásúvá. A videóban látható 1979-es évjáratú 911 SC Targa például 54 kilowattórás akkumulátor-csomaggal született újjá. Érdekes, hogy megmaradt benne az ötfokozatú manuális váltó, ám kuplungpedál nélkül, viszont az egykori motortere csomagtartóvá alakult. Két üzemmódban is használható. A spórolóssal 322 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, de az igazi élményt a „Power” üzemmód garantálja. A 911 E névre átkeresztelt Porsche ezzel a motorral is nagyszerű autónak tűnik, bár, aki nem tud megbékélni a csendes villanymotorokkal, nem fogja kedvelni, hogy a legnagyobb zajt az elektromos ablakemelők keltik benne.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.