Őszi újdonságok

Két új Porsche modellt is bemutattak a levélhullató évszak kezdetén. Nézzük meg őket közelebbről! 

Körülbelül két héttel az új Cayenne bemutatása után már a Turbo változat is debütált, ráadásul később várhatóak még exkluzív szériák is a modellből. Külsőre csak apró módosításokról ismerhető fel a Turbo. Átrajzolták a lökhárítón található légbeömlő nyílásokat és ettől olyan, mintha nagyra tátott szájával harapná levegőt a szabadidő-autó. Oldalról a 21 colos könnyűfém keréktárcsák a meghatározók, de egy picit hosszabban rajta tartva a szemünket a szélesebb kerékjárati ívek is feltűnnek. Hátul pedig a sarkosabb formájú dupla kipufogóvégek az igazán árulkodók.

Nagyra tátja a „száját”

Beülve jóval sportosabb hangulat fogadja a vezetőt, természetesen ugyanolyan kényelemmel ötvözve, mint a gyengébb Cayenne modellekben. A „kagylósított” ülések a 911-ben alkalmazottakhoz hasonlóan, kiváló oldaltartással ölelik át a testet. A kényelemhez pedig hozzájárul a középkonzol hatalmas, érintőképernyős kijelzője is, amelyen lényegében az autó összes funkciója megjeleníthető és kezelhető. Ezek közé tartozik a Turbóhoz alapfelszerelésként járó 720 wattos Bose hangrendszer is!

A multifunkciós sport kormánykerék és az ülések is fűthetőek

Na, de nézzünk szét a motortérben is. A Cayenne Turbo szíve a gyönyörűen hangszerelt, négyliteres, V8-as erőforrás, amely a két turbófeltöltővel 550 lóerőt állít csatasorba – 30 lóerővel többet mint elődje. A bődületes 770 Nm forgatónyomaték pedig 20 newtonméternyi növekedést jelent. Ezt az aszfaltszaggató teljesítményt nyolcfokozatú Tiptronic S sebességváltó juttatja el a kerekekhez, amelyek közül mind a négy hajtott és a Porsche Traction Managment felügyeletével segítik a vezető dolgát. A gyorsulása láttán a konkurencia valószínűleg lehajtott fejjel elkullog, ugyanis 4,1 másodperc alatt eléri álló helyzetből a 100 kilométer/órát (Sport Chrono csomaggal elég neki 3,9 másodperc is). A lemezek alatti egyik érdekes fejlesztés, hogy lerövidítették a kipufogógázok útját. Ez is hozzájárul a teljesítmény növekedéséhez és a közvetlenebb reakciókhoz a gázpedál lenyomásakor, egyúttal pedig csökkent a motor mérete. A kompaktabb erőforrás lehetővé tette az alacsonyabb tömegközéppont elérését, pontosabb kanyarodási tulajdonságokat eredményezve.

Végsebesség: 286 km/h

Az új háromkamrás légrugózás a PASM rendszerrel együttműködve szinte csodát tesz. A Cayenne egyszerre három kategória tulajdonságait nyújtja vele: egy sportautó közvetlenségét, egy limuzin kényelmét és egy terepjáró sokoldalúságát. A háromkamrás megoldásnak köszönhetően a futómű hatféle magasságban állítható manuálisan, és ötféle üzemmód választható attól függően, hogy épp milyen útviszonyok várnak az utasokra. Hab a tortán az opcionális hátsókerék-kormányzás, amely a parkolást is pofonegyszerűvé teszi a testes járművel, valamint a nagy sebességű kanyarokban növeli a stabilitást.

Sokoldalú jármű a Cayenne Turbo

További érdekessége a Turbo kivitelnek az aktív tető-légterelő, hiszen az ilyen nem statikus aerodinamikai elem kuriózum a szabadidő-járművek között. A többnyire sportautókon látott megoldás növeli a leszorító erőt a hátsó tengelyen és segít csökkenteni a féktávot nagy sebességről lassítva. Például 250 kilométer/óra tempóról két méterrel rövidebb az új Cayenne Turbo féktávolsága az előző generációhoz képest. Persze ehhez az új fékrendszer is hozzájárul, amelynek féktárcsái volfrám-karbid bevonatot kaptak. Ennek jótékony hatásait az új Cayenne debütálásakor már megemlítettük, ide kattintva elolvasható. A Cayenne Turbo már megrendelhető, alapára 138 850 euró, ami országonként változó lehet az egyedi adózási tételektől függően.

A csúcsot azonban továbbra is a kerámia fékek jelentik

A Porsche másik őszi újdonsága a 911 GT3 Touring Package. A 911 R sikerén felbuzdulva alkották meg a „túracsomagos” GT3-at, amely az R-hez hasonlóan megpróbálja álcázni a képességeit. Talán még jobban is, mint az R változat.

Csak a vérbeli Porsche-rajongóknak tűnik fel első pillantásra, hogy ez egy GT3

Ám a Touring csomagos 911 nem limitált mennyiségben készül, mint az R. A fényezésen kívül leginkább az apró hátsó szárnyról ismerhető fel az új modell, amit nevezzünk inkább Gurney-féle terelőlapnak. Ezen kívül ezüst színű díszítőelemeket láthatunk az ablakkeretnél, a fényszórók körül, a kipufogóvégeken, illetve egy GT3 Touring emblémát a motorborításon. Ezek akár feketében is pompázhatnak, amennyiben a megrendelő úgy kéri. Feltűnőbb különbség, hogy a fényszórók és a hátsó lámpák burái enyhe sötétítést kaptak. A Touring csomaghoz egyébként szabadon kombinálható a 911 GT3 szinte minden extra kiegészítője, többek között a kerámia fékek és a Sport Chrono csomag. Viszont az alapfelszerelés része a Porsche Track Precision alkalmazás, amely a köridőket és egyéb telemetriai adatokat jeleníti meg a felhasználó telefonján.

Az utastérben szinte minden változatlan maradt. Az egyetlen igazán szembeötlő változás, hogy Alcantara helyett a finom tapintású bőrfelületek dominálnak.

A motortérben sem történt változás. Ugyanaz a négyliteres, hathengeres egység dolgozik ebben az autóban, mint a „sima” GT3-ban. A teljesítmény továbbra is 500 lóerő, a maximális forgatónyomaték pedig 460 Nm. Gyorsulása a 0-100 kilométer/órára 3,9 másodperc, a végsebessége pedig 316 km/óra.

Kizárólag manuális sebességváltóval kérhető

A 911 GT3 Touring Package alapára 143 600 euró. Miközben ezeket a sorokat írjuk megérkezett a hír egy harmadik újdonságról is: bemutatták a Sport Turismo legerősebb változatát, a Turbo hibrid modellt. Hamarosan megmutatjuk őt is!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.