Tiszta erő

Új taggal bővült a Porsche Panamera paletta. Bemutatták a legerősebb Sport Turismo modellt, a Turbo S E-Hybridet.

Erős, és a környezetkímélő a 680 lóerős rendszerteljesítményű új modell. Rendkívül kedvező üzemanyag-fogyasztási értékkel kecsegtet, bár tudjuk, hogy sokak kételkedve fogadják az ilyen kijelentéseket. Ám első kézből tapasztalhattuk meg már a Panamera Turbo vezetése közben is, hogy a nyolcfokozatú PDK-sebességváltó segítségével, persze azért odafigyelve a gázpedál kezelésére, valóban kordában tartható a fogyasztás. A legmagasabb sebességi fokozatban országúti tempónál is csak kicsivel ezer feletti tartományban maradt a fordulatszám. Ráadásul a hibrid modellek képesek tisztán elektromos üzemmódban is közlekedni. A Turbo S E-Hybrid sem kivétel ez alól, 49 kilométert tud megtenni a négyliteres, V8-as benzinmotor közreműködése nélkül.

850 Nm nyomaték már 1400-as fordulattól

A gyáriak szerint kerek három liter benzinnel megtehető száz kilométer az autóval. Hihetetlen? Pedig egy ügyes vezető valószínűleg képes hozni ezt az eredményt. Természetesen kizárólag akkor, ha nem próbálgatja a 3,4 másodperces 0-100 kilométer/órára gyorsulást és a 310 kilométer/órás végsebességet.

Sebességtől függően mozog az aktív hátsó légterelő

A már említett nyolcfokozatú PDK-sebességváltó dolgozik a Sport Turismo legújabb változatában is, ahol a jól megszokott módon, gyorsan és észrevétlenül továbbítja mind a négy kerék felé az erőt. Bár, ahogy említettük nem a hatékony közlekedés kulcsa a gyorsulás próbálgatása, ha valaki mégsem tud ellenállni, akkor nem csak a száz kilométer/órát éri el egy szempillantás alatt, de a kétszázhoz sem kell több 8,5 másodpercnél! Sőt, a tisztán elektromos üzemmódban is képes tartani a 140 km/h tempót az autó, persze ekkora sebességnél már hatványozottan gyorsabban használja el az energiát.

A lítium-ion akkumulátorok 2,4-6 óra alatt tölthetők fel a hálózattól függően

Természetesen a Sport Turismo Turbo S E-Hybrid változata is mindent megkap, ami az új Panamerában megtalálható, és még rá is tesz egy lapáttal, hiszen kimondottan gazdag a felszereltsége. Olyan élvonalbeli asszisztens rendszerek teljesítenek szolgálatot a luxusautóban, mint például az InnoDrive, az aktív légterelő, az aktív stabilizáló rendszer, a nyomatékvektor szabályozás, a Power Steering Plus szervokormány, és a kerámia fékek, amelyek a 21 colos 911 turbo dizájnú könnyűfém keréktárcsák mögött is megbújhatnak. A Sport Chrono csomag sem maradt le a listáról, és extraként a hátsókerék-kormányzás is rendelhető. Emellett minden 440 lóerőnél erősebb Panamera Sport Turismo modell megkapja a háromkamrás légrugózást. Ezek egészen pontosan a Turbo, és a Turbo Executive modellek, illetve most már a Turbo S E-Hybrid is.

Elöl és hátul ülve is óriási élmény

A Sport Turismo modell előnyei között említhetjük még a szélesebbre nyíló csomagtér-ajtót, és az alaphelyzetben 425 literes a csomagteret, amely a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléstámláknak köszönhetően akár 1295 literesre is bővíthető. Mindez a kényelem és luxus 188 592 eurótól érhető el. A Panamera shooting brake változatáról korábbi posztunkban olvashatók még érdekességek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.