Generációs különbség

Mi történik, ha összeeresztjük a pályán a Porsche egyik klasszikussá vált sportautóját a jelenlegi piac egyik legsportosabb szabadidő-járműjével? Erre kereste a választ az amerikai Porsche Club!

Szerintünk is furcsa ötlet, hogy egy 1987-es 944 Turbo és egy 2017-es Macan GTS küzdjön egymással. Hasonlóságot szinte csak az orrmotor jelent az autókban, ugyanis két teljesen eltérő járműkategóriáról beszélünk. Szóval, kíváncsian vártuk mi sül ki belőle. A 944 Turbo a maga idejében a világ egyik legjobb sportautójának számított. A Macan pedig manapság az egyik, ha nem a legsportosabb SUV. További hasonlóságokat keresve a két autó között elmondható, hogy egyik sem az alapváltozat. Összehasonlítva az árcédulájukat – természetesen beleszámítva az inflációt – a 944-es nem egészen ötezer dollárral drágább, mint a Macan GTS. A szabadidő-autónak persze nem olyan jó a tömeg/lóerő aránya és a tömegközéppontja sem annyira ideális. Az összehasonlításhoz a Virginia International Raceway aszfaltcsíkját választották, ahol többféle pályavonal is választható. Szinte mindenféle kanyar előfordul rajta, nem véletlenül olyan népszerű a versenyzők körében. Köztük David Donohue szemében is, aki rutinos pilótaként jól ismeri a pályát, ezért kérték fel őt az összehasonlításhoz.

Nem a GTS a legerősebb a Macan palettáján, ám a dizájnja talán ennek a modellnek a legsportosabb

Nézzük az autók paramétereit: A 944 Turbo hátsókerék-hajtású és egy 2,5 literes négyhengeres erőforrás dolgozik benne 217 lóerővel, egyetlen turbófeltöltővel, ötfokozatú manuális sebességváltóval. Ezzel szemben a Macan GTS motorházteteje alatt háromliteres V6-os egység dolgozik, két turbófeltöltővel, 360 lóerővel és mind a négy kerekét hajtva, amelyekhez a hétfokozatú PDK sebességváltó juttatja az erőt. Ezen kívül a 944 – mai szemmel – jóval puritánabb a kihívóhoz képest, hiszen a Macanban korunk csúcstechnológiája vonul fel a lemezek alatt. Ami még szintén nem elhanyagolható, és Donohue egyből felhívja rá a figyelmet: a gumiabroncsokon rengeteg múlik. A versenyző előzetesen arra számít, hogy a Macan nagyobb hátrányban lesz, mivel a dimbes-dombos pályán előnyösebb az alacsony tömegközéppont. Vajon mire elég 30 év technikai fejlődése?
Előre eláruljuk az időeredményeket, de az autó nevét nem társítjuk hozzá. A videóra kattintva kiderül, melyikhez tartozik a 944 Turbo és melyikhez a Macan GTS. Az idők tehát: 1:31,20 és 1:21,93 másodperc.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.