Jöhet az új év!

Ismét eltelt egy esztendő, úgyhogy – mondhatni már megszokott módon – újra felelevenítjük a legnépszerűbb posztjainkat.

Drasztikus átalakulás előtt áll a világunk. Egyre jobban terjednek az elektromos járművek, és sokak szerint a teljesen önvezető autók színrelépése sem a távoli jövő zenéje már. A hibrid, illetve az elektromos járművek frontján a Porsche is gőzerővel fejleszt, és valószínűleg az önvezető autók kapcsán is aktívak mérnökeink. Ám minden rajongó megnyugtatására már közölték, hogy a zuffenhauseni sportautók a távoli jövőben is a vezetés élvezetét helyezik majd előtérbe, szóval nincs ok az aggodalomra. Nem fognak eltűnni a kínálatból az élményautók. Továbbra is fejlesztik a különleges változatokat az ikonikus Porsche 911 sportautóból. És ezzel el is érkeztünk a legnépszerűbb posztjainkhoz, hiszen 2017 elején az aktuális 911-es GTS változatának bemutatójára kattintottak a legtöbben. A Targa kivitel fekete tetőmerevítője biztosan sokak figyelmét felkeltette.

Természetesen a hagyományos színnel is kérhető a Targa merevítése

Januárban még egy posztunk aratott különösen nagy sikert, méghozzá a Porsche 911 R különleges változatának a bemutatása. A legendás Steve McQueen előtt tisztelgő 911-es valószínűleg nemcsak a Porsche rajongóknak okozott libabőrt, hanem minden autókedvelő olvasónak, aki egyetért a színész és versenyző híres mondatával: „A versenyzés maga az élet. Minden más, ami előtte vagy utána történik, csak várakozás.”

Négyliteres boxermotor 500 lóerővel. A 911 R vérbeli sportautó

Február elején egy érdekes kiállítást ajánlottunk. A Porsche múzeumában ugyanis „Roadbook” néven futott egy tárlat április közepéig, amely betekintést nyújtott a múzeum munkájába. Prototípusok, tanulmányautók és versenygépek fotói tették még érdekesebbé a posztot.

A Porsche Múzeum jelenleg több mint 600 járműből álló gyűjteménnyel büszkélkedhet, amelyek közül 80 állandó tagja a kiállításnak

Az év egyik nagy újdonságaként megérkezett a Panamera új generációja a márkakereskedésekbe. A típus zászlóshajója, a Turbo S E-Hybrid modell bemutatása rendkívül népszerűvé vált. A V8-as, négyliteres benzinmotor és a mellette szolgálatot teljesítő villanymotor együttesének 680 lóerőnyi rendszerteljesítménye valóban lenyűgöző. A hatékonysága pedig nem kevésbé. Aki lemaradt róla most pótolhatja ide kattintva!

A Panamera paletta legerősebb tagja

A tavasz érkezésével az új Panamera is meglepetéssel szolgált, hiszen megjelent a Sport Turismo modell. A világ első sorozatban gyártott Porsche kombija, hasonlóan a „sima” Panamerához a dinamikus formatervével sokakat egyből meghódított. Emellett azonban még praktikumával is piros pontokat zsebelt be. Sokan szerették az autó bemutatásáról szóló posztunkat.

Shooting brake néven is emlegetik a Panamera Sport Turismo sziluettjéhez hasonló karosszéria formákat

Májusban mérföldkőhöz érkezett a márka. Zuffenhausenben legördült a Porsche 911 egymilliomodik példánya a gyártósorról! A jubileumi Carrera S modell különleges zöld színt (irish green) kapott, amelyhez hasonlót már a típus első generációjához is választhattak a vásárlók. Nagyszerű képekkel és egy videóval emlékeztünk meg a történelmi pillanatról!

A gyári dolgozók ugyanolyan odaadással készítik mindegyik autót, mint a legelsőt, amely a kezük között megszületett

Nyár elején eljött egy újabb különleges pillanat, amikor testközelből tapasztalhattuk meg a Porsche termékeinek nagyszerűségét. Egy egész napon át nyúzhattuk a Porsche paletta szinte minden darabját Etyeken és környékén. Nem csoda, hogy népszerű volt az erről készült poszt, hiszen nagyon sokan ábrándoznak egy ilyen napról.

Etyeki kalandozás

Az év egyik legjobban várt újdonságának számított a 911 GT2 RS sportautó. Folyamatosan csepegtették a pletykákat, illetve az álcázott képeket az autóról. Végül az E3 kiállításon a Forza Motorsport 7 bemutatóján ott díszelgett a standon, ám utána gyorsan tagadták, hogy az valóban az új sportautó végleges változata. Persze ezt már nem hitte el senki és nem is kellett sokat várni a hivatalos bemutatóra, amelyet a goodwoodi „sebességfesztiválon” tartottak.

Különleges sportautóhoz exkluzív karóra dukál

Még mindig tombolt a nyár, amikor egy érdekes blogbejegyzést szenteltünk a legjobb középmotoros Porsche sportautóknak. Egy izgalmas kis időutazás során lépkedtünk előre a márka múltjától a jelenéig. Közben pedig megmutattuk azokat a versenyautókat és utcára szánt járműveket, amelyeknek középre álmodták meg a motorját a Porsche mérnökei.

Annak idején a Porsche 718 is négyhengeres, középre pozicionált motorral szállt harcba a versenypályákon

Még nekünk is leesett az állunk a videótól, amelyben a Porsche 911 gyártási folyamatát mutatták meg. A képernyő elé láncolt minket a kicsit több mint fél órás műsor. És nem csak minket, hiszen az egyik legnépszerűbb blogposzt volt a színfalak mögé kukkantó bejegyzés. Akinek kimaradt, gyorsan pótolja ide kattintva!

A Porsche 911 Turbo S formatervének minden részlete az autó dinamikáját hangsúlyozza

Az ősz meghozta a Cayenne új generációját. A szabadidő-autó hosszabb, tágasabb mégis könnyebb az elődjénél. Sokkal jobban szeretne hasonlítani a 911 sportautóhoz, és az eddig napvilágot látott menetpróbák alapján, valóban sikerült sportosabbá faragni a karakterét.

Bőven leadott a kilókból

Ősszel újra lehetőségünk nyílt kipróbálni a Porsche palettájának lenyűgöző autóit. A feledhetetlen élményt nyújtó nap után elmerengtünk a jövő kilátásain. Vajon meddig élvezhetjük még a boxermotorok duruzsolását? Remélhetőleg sokáig!

580 lóerő! Senki ne feledje el, hogy ez óriási felelősség is

A Hosszútávú Világbajnokság szezonzárója után bemutattuk a Porsche diadalmenetét a szériában, a fontosabb dátumok mentén haladva előre az időben. Sajnos a Le Mans-i küzdelmekből kiszállt a márka, de az utóbbi évek sikereivel mély és kellemes érzéseket hagyott maga után. Legalábbis a rajongók szívében biztosan, a legyőzöttek már lehet, hogy máshogy vélekednek.

Továbbra is a WEC a legjobb terep a gyártók számára, hogy megmutassák a hibrid hajtásláncokban rejlő lehetőségeket. Ugyanakkor rendkívül drága is

Összességében nagyszerű évet zárt a Porsche. Rengeteg látványos képpel és videóval örvendeztette meg az autórajongókat és lenyűgöző új modellekkel az ügyfeleket. Reméljük 2018-ban is hasonlóan sok érdekességről tudunk majd beszámolni követőinknek. Szeretetben és sikerekben gazdag új évet kívánunk mindenkinek!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.