9:11 Magazin

Nagyon jól ráéreztek a Porsche marketingesei, hogy manapság a videós tartalmakat kedvelik a legjobban az interneten szörföző rajongók. Ezért is hozták létre a 9:11 magazint, ahol fantasztikus videókra lelhetünk!

Eddig öt epizód látott napvilágot, amelyek közül mi most a legutóbbit ajánljuk megtekintésre. A magazin címe, a 9:11 az ikonikus sportautón kívül utalhatna a videók időtartamára is. Ám nem ez a helyzet, ugyanis a látványos és informatív videók vágásakor nem ragaszkodtak a kilenc perc és 11 másodperces formátumhoz. Az ötödik epizódban is csupa különlegesség látható. Stílusosan Patrick Dempsey(link) és egy 911 Carrera RS nyitja a képsorokat. A híres színész és versenyző filozofál egy kicsit, mielőtt egy legendás C-csoportos versenyautóra kerülne a sor.

Egymás után négy győzelmet aratott a 956 C

A 956-os története 1980-ben kezdődött, amikor az FIA kiírta az új szabályokat a sportautó világbajnokságon induló prototípusok számára. Az új regulák miatt a Porsche az alapoktól egy vadonatúj versenygép építésére kényszerült. Ám a manapság látott rendkívül szigorú szabályokhoz képest sokkal szabadabb fejlesztési lehetőségeket kínált az FIA, teret hagyva az innovációnak. A Porsche pedig maximálisan ki is használta ezt a lehetőséget!

A 360 km/h sebességet is elérte a 956 C

Norbert Singer vezetése alatt indult a 956  fejlesztése, amelyben olyan ma is ismert megoldások debütáltak, mint például a kettős tengelykapcsolós PDK-sebességváltó. A progresszív befecskendező rendszerrel ellátott 2,6 literes turbófeltöltéses motorjából 620 lóerőt hoztak ki. Emellett az aerodinamikára is nagy hangsúlyt fektettek és sikerült olyan nagy leszorítóerőt generálni, amelynek segítségével rekord gyorsasággal voltak képesek bevenni a kanyarokat a versenyzők. A szívóhatásnak köszönhetően pedig elérték a 350 kilométer/óra sebességet a a le mans-i pálya Mulsanne egyenesében!

Goodwoodban olykor feltűnik még a legendás versenyautó

A versenyautó először a weissachi tesztpályán „próbálgatta a szárnyait” 1982. márciusában. Később kettős győzelmet aratott vele a márka a Le Mans-i 24 órás versenyen. Ezzel pedig egy emlékezetes sikersorozat vette kezdetét. A Porsche 1982 és 1984 között folyamatosan nyerte a világbajnoki címeket, mind a versenyzők, mind a konstruktőrök értékelésében. Sőt, máig a Porsche 956 a leggyorsabb jármű a Nordschleifén, ahol Stefan Belloff 6 perc és 11,13 másodperc alatt ért körbe. Szerencsére a versenyautóból az ügyfélcsapatok számára is készítettek néhány példányt a Porsche mérnökei, így még manapság is fel-feltűnnek a versenypályákon, a veteránautós rendezvényeken. A 9:11 ötödik epizódja néhány perc erejéig visszarepíti a nézőt a felidézett dicsőséges korszakba, hogy azután még további érdekességekkel „sokkoljon. Például a keletnémet Lindner Coupéval, amelyet eredeti Porsche alkatrészekből épített egy testvérpár. Európa szerencsétlenebbik felén ragadva írtak Ferry Porschénak, felvázolva tervüket egy saját Porsche építéséről. Nyugat-Németországból meg is kapták hozzá a támogatást, így megszülethetett ez az érdekes jármű. Már önmagában ezért is érdemes végignézni a videót, de eláruljuk, hogy látható még benne egy kis móka a hóban a legújabb 911-el és más érdekességek is. Szóval mindenképp érdemes a lejátszás gombra kattintani és a későbbiekben is követni a 9:11 videóit.

Érdemes körülnézni a magazin honlapján is ide kattintva, hiszen a videós tartalmak mellett nagyszerű képanyagokkal találkoznak a látogatók!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.