Hetven év!

Már hetven év telt el az első sorozatgyártású Porsche felbukkanása óta. Ennyi idő alatt szinte a sportautó szinonimájává vált a Porsche név.

Egészen 1948. június 8-ig kellene visszaugranunk az időben, hogy a szemtanúi lehessünk az első olyan sorozatgyártású autó születésének, amely a Porsche nevet viselte. A szóban forgó jármű pedig a 356 „No. 1.” Roadster. Lényegében Ferry Porsche álma öltött alakot egy gyönyörű sportautó képében. Ferry az édesapja, Ferdinand Porsche nyomdokait követte, akinek a korábbi munkássága alapozta meg az új autómárka létrejöttét. Őszintén állíthatjuk, hogy Ferdinand Porsche egy igazi pionírként írta be magát az autóipar történelmébe. Már a múlt század elején, 1900-ban elektromos, összkerékmeghajtású autóval rukkolt elő. A Lohner-Porsche már korábban is szerepelt is blogunkon, ide kattintva érdemes vetni rá egy pillantást. Még ugyanabban az évben megalkotta a világ első hibrid járművét is, amelyben egy benzin és egy villanymotor működött összehangoltan.

Lohner-Porsche az 1900-as párizsi világkiállításon

Lohner-Porsche az 1900-as párizsi világkiállításon

Három évtizeddel később, 1931-ben alapította meg saját mérnökirodáját, ahol 1939-ben már meg is született egy versenygép, a Porsche 64, amellyel a Berlin-Róma versenyre szerettek volna benevezni. Azonban a II. világháború kitörése gátat szabott a terveknek. Ezért kellett várni 1948-ig, hogy aztán a Ferry Porsche által tervezett 356-ossal megkezdje világhódító útját a Porsche. A következő nagy dobás, a 911, először 1963-ban mutatta meg bájait a nagyközönségnek. Manapság már elmondhatjuk róla, hogy több, mint egymillió példányt gyártottak belőle!
Sőt, az impozáns számoknál is többet adott az autós társadalomnak, hiszen mutasson bárki olyan autókedvelőt, aki nem szeretne egyszer egy Porsche 911-et vezetni. Szerintünk nem létezik ilyen. A 911 neve egyszerűen összeforrt a sportautó jelentésével.

Aprókockás üléskárpit és fakarimás kormány teszi még különlegesebbé az egymilliomodik 911-est

És hogy mit hoz a jövő? Ebbe már bepillantást engedett a Mission E tanulmányautó, amely az első teljesen elektromos hajtású gép Zuffenhausenből. Mondhatnánk azt is, hogy bezárult a kör, visszautalva a villanymotoros Lohner-Porsche modellre. A négyszemélyes Mission E sportlimuzin a mai csúcstechnológiát képviseli. Hatszáz lóerős teljesítményéhez 500 kilométeres hatótávolság társul. Gyorsulása lehengerlő, hiszen 3,5 másodperc alatt eléri a 100 kilométer/órát álló helyzetből. Mindezt úgy, hogy 15 perc alatt 80 százalékosra tölthetők az akkumulátorai. Ez kétség kívül egy elég szép jövőkép! Persze a „Porsche mindig Porsche marad” a gyáriakat idézve. A belátható jövőben tehát mindig készülnek majd „hangos” típusok, hogy azok is megtalálják az örömüket, akiknek fontos a „benzingőz”.

Összességében a 911-re hajaz a Mission E sziluettje

A Porsche ezt az évet amolyan ünnepi esztendőnek szánja, rengeteg érdekes eseményt szervezve világszerte. Február harmadikán megnyílik a „The Porsche Effect” kiállítás a Petersen Automotive Museumban (Los Angeles).
Németországban, Berlinben „70 év a Porsche sportautóival” néven nyílik kiállítás amely március 20 és 30 között várja a látogatókat.
Természetesen a Porsche Múzeum is különleges kiállításokkal készül és megtartja saját különleges ünnepét június 9-én. Ugyanezen a napon egy „Sports Car Together Day” nevű rendezvényre is várják a sportautó rajongókat a világ minden tájáról.
A goodwoodi Festival of Speed (június 12-15.) során szintén megemlékeznek majd a Porsche hetven évéről, illetve a kaliforniai Rennsport Reunion (szeptember 27-30.) összejövetelen is ünnepi hangulat uralkodik majd. Az ünnepségek október 13-án zárulnak a „Sound Night” eseménnyel a stuttgarti Porsche Arénában.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.