Népszerű hibridek

Világszerte egyre népszerűbbek a hibrid járművek, nincs ez másként a Porsche palettáját szemlélve sem. A Panamera eladásai jól szemléltetik a hatékonyságukról híres erőforrásrendszerek sikerességét.

Tavaly júniusban mutatták be az új Panamera hibrid változatát Európában, kicsit később pedig megérkezett a Turbo S E-Hybrid. Mindkettőből választható hosszított Executive kivitel, illetve shooting brake (Sport Turismo). Sokszor halljuk a sztereotip megnyilvánulást: „ha telik egy Porschéra, akkor a tankolása sem lehet gond.” Az igazság az, hogy a Porsche Panamera vásárlók igenis törekednek a hatékonyságra. Ez könnyen kiolvasható az eladási adatokból, hiszen az év végéig a megrendelések hatvan százalékát tették ki a hibriderőforrással felvértezett modellek.

461 lóerő rendszerteljesítménnyel debütált a Panamera 4 E-Hybrid alapmodell

Országokra lebontva pedig még ennél is érdekesebb adatokat kapunk! Franciaországban például 70, Ausztriában 80, Belgiumban pedig 90 százalék feletti ez az arány, ahogy Norvégiában is elérte a 90 százalékot. Persze Norvégiában eleve 52 százalékra emelkedett a forgalomba helyezett új autókon belül a tisztán elektromos és a hibrid járművek részaránya, szóval náluk ez nem is annyira meglepő. Finnország sincs tőlük nagyon lemaradva, hiszen ott az eladott Panamerák 85 százaléka volt hibrid.

A magyarországi adatok még nem állnak rendelkezésre. Amint megérkeznek, leírjuk azokat is

Teljesen logikus lépés egyébként a hibrid modelleket választani. Esetükben egyáltalán nem szükséges lemondani a sportosságról, ugyanis a Panamera modellpaletta legerősebb tagja is hibrid. A Turbo S E-Hybrid 680 lóerős rendszerteljesítménye sportautókat megszégyenítő menettulajdonságokkal ruházza fel a luxuslimuzint, ám ahogy korábban említettük(link), az autóban ülve nem feltétlenül kívánunk versenyzővé avanzsálni. Ezért már a 462 lóerős Panamera 4 E-Hybrid is kitűnő választás. A hálózatról tölthető hibrid mindkét változatával 50 kilométer a tisztán elektromos üzemmódban megtehető távolság.

Itthon zöld rendszámot kaphat

A hibridek utáni következő lépés egy teljesen elektromos sportautó piacra dobása, amelyet a Mission E tanulmányautó vetített előre. Zuffenhausenben előrehaladott állapotban jár a fejlesztés. Több kémfotó is tanúskodott arról, hogy az új autó már a tesztköreit futja a közutakon. Az ígéretek alapján a Mission E (még nem tudni, hogy milyen nevet kap majd a végleges változat) hatótávolsága eléri az 500 kilométert, gyorsulása pedig 3,5 másodperc álló helyzetből 100 kilométer/órára. Mindehhez olyan gyorstöltési lehetőség társul, amellyel 15 perc alatt 80 százalékosra tölthető az akkumulátor.

Sportautós génjeiket sem veszítették el a hibrid Panamerák

A Porsche egymilliárd eurót fektet be a Misson E projektjébe. Körülbelül 700 millió euróba kerül az új gyáregység felépítése Zuffenhausenben. Új fényező részleg és összeszerelő üzem épül, ahonnan egy 800 méter hosszú szállítóláncon jutnak el a részegységek a végső összeszerelés helyszínére. A motorgyárat szintén bővítik, hogy a villanymotorok előállítására is legyen elég tér. Továbbá a weissachi fejlesztő központ sem marad ki a beruházásból, így összesen 1200 új munkahelyet teremt a Porsche.

A jövő Porschéja

Emellett a Porsche Engineering leányvállalat egy gyorstöltő rendszer fejlesztésével is előrehaladott állapotban van. Céljuk, hogy magas töltési teljesítményt és rövid töltési időt érjenek el, heterogén hálózati infrastruktúrákban is. A töltőhálózat fejlesztését szintén fontosnak tartja a Porsche. Az IONITY elnevezésű kezdeményezésben a Porsche az Audival karöltve képviseli a Volkswagen-csoportot. De mi is ez az IONITY? Nos, a BMW, a Daimler és a Ford, illetve a már említett Volkswagen-csoport közösen épít 400 gyorstöltő állomást Európa főbb útvonalai mentén 2020-ig. Természetesen a Porsche 800 voltos rendszerével szeretnék felszerelni ezeket a töltőállomásokat. Persze emellett a Porsche saját töltőhálózata is gyors ütemben fejlődik. Már 109 töltőponton várják a hibrid Porsche modelleket. Köztük a Porsche Centrum Budapest telephelyén is Budapest, Szerémi út 63.).

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.