Igazi élményautó

Ugyan a Porsche neve egybeforrt a 911 típussal, mégis jól látszik az értékesítési számokat böngészve, a világban jelenleg tomboló szabadidő-jármű mánia. Nem szabad azonban megfeledkezni a kínálatban „szerényen megbújó” élményautókról, a 718 Boxster és Cayman párosról sem.

Szeretik hangsúlyozni a zuffenhauseni mérnökök és marketingesek, hogy a Porsche sportautói mennyire praktikus járművek. Hiszen lenyűgöző élményt nyújtanak egy versenypályára kigurulva, ám emellett a mindennapok során is kényelmesen lehet velük közlekedni. Persze egy nagyobb családot, és összes poggyászukat nem képesek elszállítani, itt most nem is ilyesmire kell gondolni. De két személy és az épp szükséges holmi simán elfér bennük. Tökéletesen igaz ez a 911-nél kisebb 718-as típuscsaládra is. Esetükben elöl és hátul is található csomagtér, hiszen a „szívük középen dobog”. A Porsche gyári videójában a GTS változatokat mutatják meg részletesen, amelyeknek 365 lóereje 15-tel több, mint az alattuk elhelyezkedő S-modelleké, valamint 10 newtonméterrel több nyomatékot szolgáltatnak a PDK sebességváltóval felszerelve. Ezzel 4,1 másodperc alatt elérik a 100 kilométer/óra tempót álló helyzetből.

Csúcssebesség: 290 km/h

A videóban elmagyarázzák, hogy milyen változtatásokkal optimalizálták az erőforrásokat a legutóbbi típusfrissítés során. Ezeknek a változtatásoknak a hatására már kisebb fordulatszámon leadják a maximális teljesítményüket. A videó segítségével megismerkedhetünk a 718-a név eredetével, illetve feltűnik a 904-es versenyautó is, így a motorsport rajongók is hatványozottan örülhetnek ezeknek a képsoroknak. A kis történelemlecke után sorban ráközelítenek azokra a dizájnelemekre, amelyek árulkodnak a GTS verzióról. Ugyanígy az utastérben is részletesen körbeforog a kamera, megmutatva az általunk is nagyon kedvelt Sport Chrono csomaghoz járó üzemmód választót. Nem marad ki a Track Precision applikáció sem, amely az okostelefonok segítségével növeli a versenyautós élményt. Röviden kitérnek a négyhengeres, turbófeltöltéses motor hangjára is, majd a PASM futóműre, amelyet 10 milliméterrel alacsonyabbra lehet állítani csupán egyetlen gombnyomással. Jelenleg a GTS modellek jelentik a 718 Boxster és Cayman kínálatának csúcsát. A típusfrissítés előtt azonban a Cayman GT4, illetve a GT4 Clubsport állt a ranglétra tetején. Azokat a modelleket még mindig előszeretettel használják különböző versenysorozatban a csapatok.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.