Versenypályán a helyed 991.2!

Az idei Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek a valaha gyártott legerősebb, szériagyártású, szívómotoros Porsche 911, az új GT3 RS. A Porsche sportrészlege az utóbbi 12 hónapban átlagosan 120 naponta bemutatott egy közúti közlekedésre (is) alkalmas 911 GT-sportautót: a GT3 és a GT2 RS után tehát itt a GT3 RS modell. Wunderbar!

A Rennsport kivitel a GT3 alapjain „nyugszik”, reméljük mindenki érzi mennyire összeegyeztethetetlen ez a képzavar az RS habitusával. Azoknak a szerencsés kiválasztottaknak ugyanis, akik (a 65 149 000 forint plusz regisztrációs adó átutalása után) április környékén átvehetik álmaik 911 GT3 RS sportautóját, zen buddhistákat megszégyenítő önmegtartóztatással kell rendelkezniük ahhoz, hogy a Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozását (KRESZ) maradéktalanul be tudják tartani a hazafelé vezető úton.

A fix légterelő „segíti” a hátsó 325/30 r21 abroncsok munkáját

A Porsche mérnökei újrakalibrálták a hátsókerék-kormányzást, az összes lengőkar egyedi gömbcsuklókat kapott, pontosabb irányíthatóságot biztosítva a hagyományos elasztokinematikus csapágyazással szemben. A különlegesen könnyű keréktárcsákon friss fejlesztésű sportabroncsok feszülnek: a 20 colos, 265/35 méretű első gumiabroncsok az agilitást és a pontos irányíthatóságot, míg a 21 colos, 325/30-as hátsó társaik a tapadást hivatottak fokozni, így semmi sem állhat a fenomenális menettulajdonságok útjába.

Még precízebb lett a futómű

Az elődhöz és a GT3-hoz képest 20 lóerővel gyarapodott az erőforrás teljesítménye, így immár 520 lóerős (383 kilowatt) a négyliteres, percenként 9000-es fordulatszámig forgatható, hathengeres boxer. A hétfokozatú Porsche PDK, kettős tengelykapcsolós automatizált váltót a motor karakteréhez igazították. Persze az erőforrásnak egyébként sem lesz nehéz dolga, mivel a legkönnyebb konfigurációban – megtankolva és egy 75 kilogramm tömegű vezetőt is beleértve – csupán 1430 kilogrammot kell mozgatnia! A 3,2 másodperces 0-100 kilométer/órás sprintet és az óránként 312 kilométer/órás csúcssebességet csak azután érdemes kipróbálni, miután a kockázatokról és mellékhatásokról megkérdeztük a kezelőorvosunkat illetve gyógyszerészünket. Természetesen az ő beleegyezésükkel is csak zárt pályán, esetleg a német autópálya egy sebességkorlátozástól mentes szakaszán.

Walter Röhrl gázpedállal kanyarodik

A karosszériát kiszélesítették a tömegét optimalizálták, a 911 GT3 RS modellekre eddig jellemző fix hátsó légterelő is felkerült. Még a felületes szemlélőn is azonnal eluralkodik a versenyhangulat, amint a tömegcsökkentés jegyében csak mérsékelten szigetelt utasteret meglátjuk és helyet foglalunk a szénszálas kagylóülésben.

A Clubsport-csomaghoz felár nélkül jár a bukókeret

Ez csak fokozódik, miután magunkra húzzuk a könnyített behúzó füllel, ajtóborítással és tárolóhálóval ellátott ajtókat, megmarkoljuk a bőrbevonatú sportkormányt, majd hűen a hagyományokhoz, bal kézzel életre keltjük a hathengeres boxermotort. És ez még csak a kezdet! Az RS világában ez az alapmodell!

Aki itt ülhet, gyakran fog versenypályát látni, amikor kitekint a szélvédőn

A Clubsport-csomagra – a többi GT-hez hasonlóan – a 911 GT3 RS esetében is a Porsche „vendégei” az ügyfelek, ha igényt tartanak rá. A csomag egy bukókeretet, egy versenysportból származó, kézi tűzoltó készüléket, hatpontos biztonsági öveket, valamint egy áramtalanító-kapcsoló előkészítését is tartalmazza.
Mindenki kap még levegőt? Aki nem, az gyorsan ragadjon meg egy oxigénpalackot, a Porsche puttonya ugyanis még mindig nem ürült ki! Azok számára is tartogat finomságot a márka, akiknek az eddigi paraméterek sem voltak elég sportosak, még mindig túl nehéznek gondolják a GT3 RS-t egy versenypályán eltöltött hétvégéhez. A Weissach névre keresztelt csomag kiegészítő szénszálas elemeket tartalmaz a futóműnél, a belső térben, valamint a karosszérián is.

A Weissach csomag meglétéről a szénszálas csomagtérajtó és a tető árulkodik

Ha ehhez az opcióban választható magnézium keréktárcsákat is megrendeljük, akkor a Porsche mindent megtett értünk és érdemben csak úgy tudjuk tovább csökkenteni az össztömeget, ha mi is megtesszük a tőlünk telhetőt és egy alapos fogyókúrába kezdünk. A speciális kerekekkel úgyis akkorát lehet majd villantani bármilyen autós rendezvényen, amit személyesen Robert Bunsen professzor sem gondolt volna, amikor a magnézium fényforrásként való használatát javasolta.

Mindenki jobban jár, ha megtanulja hátulról azonosítani, ennél többet csak ritkán fogunk látni belőle

Jó hírünk is van azon kedves olvasóink számára, akik az elmúlt percekben eldöntötték, hogy ez kell nekik! Az új 911 GT3 RS a Porsche Centrum Budapestnél máris előrendelhető. A piaci bevezetés várhatóan áprilisban indul. Ez a különleges modell befektetésnek sem rossz, hiszen valószínűleg ez az utolsó szívómotoros RS. Klasszikus lesz belőle, efelől semmi kétség!

Walter Röhrl, kétszeres rali-világbajnok, 1993 óta a Porsche tesztpilótája és nagykövete

A végére hagytuk a legfinomabb falatot, a gyári videót, amelyben nemcsak mozgás közben láthatjuk az RS-t, hanem hallani is fogjuk az utánozhatatlan orgánummal rendelkező boxermotorját. Mindenkinek jó szórakozást kívánunk!

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.