Több, mint Retro

Ha a Petrolicious srácok egy kis német faluban járnak, akkor biztosak lehetünk benne, hogy nem a véletlen vitte oda őket. Így volt ez most is, következzék egy mestermű: a Kaege Retro Porsche 911.

Roger Kaege 2009-ben, egy magazinban látott először Singer Porschét. Azonnal birtoklási vágy uralkodott el rajta, de az árcédulát látva tudta, hogy más úton kell elindulnia, ha egy retro köntösbe bujtatott modern, azaz restomod stílusú Porschét szeretne. Sokan vagyunk úgy, hogy meglátunk valamit, amit rögvest szeretnénk, de nem tudjuk megengedni magunknak, idővel feledésbe merül és a vágy lecseng. Nem így Roger esetében, akinek azért – velünk szemben –  volt annyi helyzeti előnye, hogy történetesen karosszéria- és járműépítő mester, ezért úgy döntött, hogy amit nem tud megvenni, azt majd megcsinálja! Mint mindig, kigondolni most is egyszerűbb volt, mint a megvalósításhoz vezető rögös úton végigmenni. Roger egy technikailag egységes, a hétköznapokban is élhető, könnyen karbantartható, megbízható, de stílusos sportautót szerettet volna. Nem értette, hogy a Singer miért a 964-est alakítja át, ha aztán számos alkatrészt a 993-tól kölcsönöz. Emiatt úgy döntött, a saját sportautójához a legkiforrottabb és legjobb léghűtéses 911-es, a 993-as technikáját hívja segítségül. Vásárolt egy hátsókerékhajtású 911 Carrera modellt és „csekély” 2000 munkaórát követően, az ötvenedik születésnapja környékén elkészült az F-modell köntösébe bújtatott farkassal. Bár az inspirációt a californiai Porsche nemesítőnek köszönheti, mégsem akarta másolni, egy önálló alkotást szeretett volna életre kelteni. Amennyire lehetett igyekezett megtartani az Urmodell stílusát, kisugárzását és arányait, ez nem volt egyszerű, hiszen az F sorozat teljesen más világ, mint a 993-as. A Singerrel ellentétben, amennyire csak lehetett, ragaszkodott az eredeti Porsche alkotóelemekhez, így a karbantartás és egy esetleges baleset sem okoz megoldhatatlan problémát. A Porsche iránt érzett alázat ellenére voltak olyan részek, ahol Herr Kaege úgy gondolta tud jobbat vagy szebbet készíteni, mint a gyári. Ilyen a teljesen egyedi oldschool kipufogórendszer vagy a nosztalgikus külsejű Bi-LED fényszóró. A felszereltség többi része is akkurátusan illeszkedik a képbe: a korhű, mégis modern Becker Mexico rádió-navigációrendszer, a légkondicionáló stílusos kezelőfelülete, a Recaro ülések, a legendás Fuchs kerekeket idéző, modern háromrészes tárcsák. A korabeli hangulatot idéző utastér ellenére meglévő légzsákok, az autó belteréhez színben is illeszkedő, kárpitozott csomagtér és a különleges, gejzír-szürke metál fényezés, amit a 911-es ötvenéves jubileumának tiszteletére kiadott 991-es sorozattól örökölt, már csak hab a tortán. Akkor állunk a legközelebb a valósághoz, ha azt mondjuk, amit az alkotó is: a Kaege Retro a kultikus F modell, modern interpretációja.

Roger elhivatottságát, odaadását és igényességet jól tükrözi, hogy csupán az első lökhárítónak ötször futott neki, mire az utolsót megfelelőnek találta. Állítása szerint a 80 és 180 kilométer/óra közötti tartományban, kanyargós úton, változatos domborzati viszonyok között a legélvezetesebb vezetni a KW futóművel és hatfokozatú manuális váltóval szerelt Retrót. A szénszálas összetevőknek és a versenysportból származó, 2280 grammos Liteblox lítiumos akkumulátornak köszönhetően az önsúly csupán 1195 kilogramm. Így a 993-as 3,6 literes, 300 lóerőre „hangolt” boxermotorjával jócskán túlszárnyalja a külsőtől elvárható menetteljesítményeket! Egy stílusos sleeper, úriembereknek!

A Kaege Retro Porsche 911 önmagáért beszél, Rogernek sikerült borotvaélen táncolva megtalálnia az egyensúlyt a modern teljesítmény és a múlt sziluettje között. Megörökítéséhez pedig keresve sem lehetett volna Afshin Behnia csapatánál méltóbb filmeseket találni. A Petrolicioustól megszokott, gyönyörű mozgóképsorok következnek, jó szórakozást kívánunk!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.