Hétpercesek klubja

Egy nem mindennapi „időmérő” következik! A lebilincselő, belsőkamerás kisfilmben Kévin Estre gyári pilóta, Nürburgring-Nordschleife versenypályán futott 6.56,4 perces körét láthatjuk. Az új GT3 RS a sorozatgyártású autók közül a harmadik legjobb idővel került a Grüne Hölle, avagy a Zöld Pokol nagy nevei közé.

Az időeredményt még különlegesebbé teszi, hogy az öt sorozatgyártású járműből – amelyeknek sikerült hét percen belül abszolválnia a Nürburg lába előtt kígyózó 20,6 kilométeres távot – három Porsche! Csak halkan, nagyon halkan merem megjegyezni, hogy a másik kettő időt is egy Volkswagen konszernhez tartozó márka, a Lamborghini futotta, ha a sorozat- és nem sorozatgyártású időket felsoroló listák között, heti szinten ugráló két Radical versenyautót nem vesszük figyelembe! Az idei Genfi Autószalonon bemutatott, versenysportfutóművel, 4,0 literes, nagyfordulatszámra optimalizált, 520 lóerős szívómotorral felvértezett GT3 RS 991.2, a legnagyobb kihívásnak számító, emiatt Zöld Pokolnak becézett versenypályán elért 6.56,4 perces idejével, 24 másodpercet „vert” a nyugdíjazott GT3 RS legjobb idejére! A három, hét percen belüli „utcai” Porsche közül a 918 Spyder idejénél 0,6 másodperccel előbb, a 911 GT2 RS első helyen álló idejéhez képest viszont 9,15 másodperccel később futott át a célvonalon az „ifjú titán”.

Az eredményeket nem adják ingyen! Ennyire határon autóztak a srácok

Frank-Steffen Walliser a Porsche Motorsport vezetője elmondta: „Semelyik másik utcai Porsche nincs annyira közel a versenysporthoz, mint az új GT3 RS. Sok előremutató fejlesztést, a motorsportból, például a 911 GT3 R versenyautóból vettünk át. Ez a GT-modellek filozófiája. A csúcstechnikának lenyűgözőnek, mégis megtapasztalhatónak kell lennie. Ebben az összefüggésben a Nordschleife még mindig az ötleteink legkeményebb vizsgaállomása.”

A gyári pilóta Kévin Estre mellett a fejlesztőpilóta Lars Kern is futott két mért kört

Andreas Preuninger a GT modellek projektvezetője így nyilatkozott: „A két pilóta mind a négy körideje hét percen belüli, csupán pár tized másodperc van köztük, ez nem csak a jármű extrém teljesítményét bizonyítja, hanem GT3 RS kivételesen jó vezethetőséget is határon autózva. Ezzel bebizonyítottuk, hogy egy tökéletesen összehangolt rendszerrel, a relatív visszafogott motorteljesítmény ellenére, csúcseredményeket lehet elérni. A vezetőnek úgy kell érzékelnie az autók sok ezer alkatrészét, mintha az egy lenne, ebben a tekintetben a GT3 RS verhetetlen. Aminek különösen örülök, hogy Lars és Kevin számára hatalmas móka volt a vezetés!”

Balról jobbra: Eugen Oberkamm a Porsche Motorsport Járműfejlesztési vezetője, Andreas Preuninger a Porsche Motorsport és GT modellek projektvezetője és Kévin Estre gyári pilóta a 911 GT3 RS társaságában

Estre elmesélte, hogy az első rekordkör előtt optimális viszonyok uralkodtak a levegő 14- az aszfalt pedig 18 Celsius-fokos volt. Meglepő volt számára, hogy a 3,2 másodperces százas sprintre és 312 kilométer/óra végsebességre képes RS, elsősorban gyors kanyarokban és fékezésnél mennyire hasonlóan viselkedik a GT3 R versenyautóhoz, amihez a legújabb, kifejezetten pályanapokra optimalizált Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumiabroncsok is hozzájárultak. A 911 GT3 RS és a 911 GT2 RS modellekhez jóváhagyott (Németországban) és minden európai és amerikai előírásnak megfelelő 265/35 ZR 20 első és 325/30 ZR 21 hátsó gumiabroncsok, hamarosan a Porsche Centrum Budapest szalonjában is rendelhetők lesznek!

Most pedig következzen az a 6.56,4 perces kör, ami alatt garantáltan még a fotelben ülve is sokan be fognak dőlni a kanyarokba. Hallgassuk a kilencezres fordulatszámra írt, hathengeres boxerszimfóniát!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.