Panamericana DeMuro

Pár napja lépett a harmincasok klubjába az autótesztek amerikai fenegyereke Douglas Andrew „Doug” DeMuro. Természetesen nem a születésnapja miatt „vettük elő”, hanem mert az önmagát iróniával csak silány filmesnek tituláló Doug, 2013 óta szinte ontja magából az amatőr, mégis szimpatikus – részben pont emiatt –, autentikus, tárgyilagos, néha kicsit cinikus, de jó humorú autóteszteket. Nem válogat, Trabanttól az általa minden idők legjobb autójának titulált Porsche Carrera GT szupersportautóig mindenbe beül, mindent kipróbál. Legutóbb a Porsche Panamera Turbo Sport Turismo modellt vette szemügyre.

DeMuro eddig 26 saját járművet birtokolt, ha úgy nézzük, életének majdnem minden esztendejére jutna egy autó. Ez pedig még akkor sem kevés, ha figyelembe vesszük, hogy az USA egyes államaiban 16 évesen teljesértékű, kisérővel pedig már 14 éves kortól tanulójogosítvánnyal „veszélyeztethetik” saját és mások testi épségét a pattanásos „Fittipaldik”.  Természetesen az amerikai Porsche hajdanvolt menedzsereként és a csodálatos 918 Spyder szupersportautó amerikai bevezetésének egyik meghatározó szereplőjeként, közel állnak szívéhez a zuffenhauseni székhelyű Porsche remekművei.

Minden részletében lenyűgöző

Kanyarodjunk tehát a közelmúltban nagyító alá vett Porsche Panamera Turbo Sport Turismo irányába. Doug érezhetően nehezen tud átlendülni azon a tényen, hogy ez a Station Wagon bizony egy Porsche, ha mindez még nem lenne elég: 550 lóerős. Egy kombi!? Itt jegyezzük azért meg, hogy az amerikaiak számára a Station Wagon az unalmas, de praktikus családi autó szinonimája, így érthető, hogy a Porsche„kombi” kiveri nála a biztosítékot. Ezt a ziccert természetesen egy jobb sorsa érdemes, de nem túl vonzó, régi Chrysler kombi illusztrálásával Doug sem hagyja ki. A Panamera és Sport Turismo csomagterének összehasonlítása után, arra a summás megállapításra jut, hogy a Sport Turismo tökéletes választás azok számára, akiket felzaklat, hogy a kilenctizenegyesben nem tudnak aludni.

Elképesztő, hogy ez a sziluett 1390 liter rakteret rejt

Megmutatja az autózás történetének első, elektronikusan vezérelt, tetőn elhelyezkedő adaptív légterelőjét, ezután az utastér következik. Elmókázik az érintőképernyőn keresztül vezérelhető középső levegőbefúvóval, majd tetszését fejezi ki, hogy nem mindent a kijelzők uralnak, szerephez jutottak a valóságos és nagyon igényes kapcsolók is. Az infotainment rendszerben felfedezi a Porsche Connect lejárati dátumát, amire elsősorban azok figyelmét hívja fel, akik Panamera modelljükkel hosszú távra terveznek: jobb résen lenniük, hiszen a Porsche Connect 99 év múlva, egészen pontosan 2117 március huszadikán le fog állni, így ideje levélírási kampányba kezdeni, vagy az öntudatos amerikai polgárokra oly jellemző érdekképviseletekhez fordulni.
Amelyik néző a kisfilm kétharmadánál esetleg elbóbiskolt volna a kóla és pattogatott kukorica mellett a kanapén, azt a hangzatos kipufogó etűddel felébreszti és rögtön rá is tér a hátsókerék-kormányzásra, illetve csak rátérne, mivel annak kivizsgálását inkább a tesztútra tartogatja. Német autópálya hiányában ugyan nem volt lehetősége a 304 kilométer/órás végsebesség kipróbálására, de az arckifejezéséből ítélve a 3,8 másodperces gyorsuláshoz közel járhatott.
Most pedig átadjuk a szót Doug DeMuronak, akinek nem ez volt az első esete egy Porsche Panamera Turbo modellel, ezért aktuális kisfilmünket követően, korábbi felvételét is beágyaztuk. Jó szórakozást kívánunk!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.