Zöld Cayenne

Teljes a paletta, megérkezett a Porsche Cayenne E-Hybrid, a tavaly ősszel megújult Cayenne modellcsalád harmadik generációjának várva várt hálózatról tölthető hibrid – Plug-in-Hybrid – verziója. Végre fellélegezhetnek azok, akik attól is lelkiismeret-furdalásban szenvednek, ha elgurul mellettük egy a fenntarthatóság jegyében megkérdőjelezhető, mégis aranykorát élő járműkategória (SUV) egyik képviselője. A „számemberek” is örülhetnek, hiszen ár-érték, helyesebben ár-teljesítmény arányban egyetlen másik Cayenne modellnél sem kapnak több vágtázásra idomított lovat, mint az új hibridnél!

Pedig a Cayenne új európai vezetési ciklus (NEDC) szerinti átlagfogyasztása, gumiabroncstól függően csupán 3,2–3,4 liter/100 kilométer. Ejha! Pláne leesik az állunk, amikor megtudjuk, hogy a háromliteres, V-elrendezésű, hathengeres, turbófeltöltéses, 340 lóerős benzinmotor és a 136 lóerős villanymotor együttes rendszerteljesítménye 462 lóerő! A „Boost” stratégiát, a Panamera E-Hybrid modellhez hasonlóan a Cayenne is a 918 Spyder szupersportautótól örökölte, ennek köszönhetően az 1000 és 3750 fordulatszám között végig meglévő 700 newtonméter forgatónyomaték görbéje, Etióp-magasföldként emelkedik a konkurencia fölé.

Ennyire tagolt terepen is magabiztosan mozog az E-Hybrid

Nem véletlen az afrikai hasonlat, ahogy azt a Porsche esetében már megszokhattuk soha nem bízzák a véletlenre a finomhangolást! A kanadai, mínusz 40 Celsius-fokkal tarkított tesztút mellett Dél-Afrikába is elvitték az új E-Hybridet, ahol a zord körülmények ellenére az elvárásoknak megfelelően, kiválóan vizsgázott az elődmodellhez képest új hibrid rendszer és . Az igény szerint rendelhető vonóhorog mögé akasztott 3,5 tonna vontatásánál is jól jön a Cayenne számára fejlesztett új nyolcfokozatú Tiptronic S automatikus váltó, ami a korábbiaknál is selymesebben és gyorsabban kapcsol.

Az opcionális, 7,2 kilowattos On-Board töltő segítségével már 2,3 óra elteltével száz százalékon parázslik a töltésjelző lámpácskája

Az elődmodellhez képest jelentősen, harminc százalékkal növekedett az akkumulátorok kapacitása. A töltöttségi szintet ráadásul a Porsche Connect App jóvoltából, akár a távolból, telefonunkon keresztül is nyomon követhetjük. Okostelefonunkról vezérelhetjük az alapfelszereltség részét képező álló légkondicionálást is, így kikapcsolt gyújtás mellett is fűthetünk vagy hűthetünk. A Porsche Connecten keresztül lehetőség van töltőállomások keresésére és rendszerezésére, a kiválasztott töltőkutakat pedig egyenesen megadhatjuk a navigációs rendszernek. A pajkos kedvükben lévő vezetők az alapfelszereltség részét képező Sport Chrono csomag, Sport és Sport Plus vezetési módjait kiválasztva, jószerivel a teljes akkumulátorkapacitást gyorsulásra használhatják, így az 5,0 másodpercen belüli százas sprint is lehetséges az új hibriddel.

A Porsche Communication Management (PCM) jóVOLTából mindig tisztában vagyunk a Cayenne elektromos rendszerének állapotával

Teljesen elektromos üzemben 44 kilométert tehetünk meg, természetesen ehhez mellőzni kell a „padlózást”, ilyenkor 135 kilométer/óráig gyorsulhatunk, benzinmotor segítségével ezt az értéket – 253 kilométer/óra – majdnem megduplázhatjuk. A Cayenne E-Hybrid a Porsche Traction Managementtel (PTM) egy aktív „Hang-on” rendszerű összkerékhajtással rendelkezik, ami egy elektronikusan szabályozott, lamellás tengelykapcsoló közvetítésével hajtja a négy kereket. Ha a hibrid két világot köt össze, akkor az alapfelszereltséghez tartozó háromkamrás légrugózás (PASM) legalább hármat: egy limuzin kényelmét ötvözi egy sportautó menetdinamikájával és a szabadidő-autó gondtalan fölényességével. Még erre is tehetünk egy lapáttal, ha az elektromechanikus aktív dőlésszabályozás (PDCC) mellé is teszünk egy pipát a felszereltségi listán.

Ilyen forgalommentes szakaszon csak az antilop csökkentheti a 44 kilométert

Az új hibrid modell május végétől várható piaci bevezetésével egyidejűleg a Porsche olyan opciókat tesz elérhetővé a Cayenne modellcsalád számára, mint a szélvédőre vetített kijelző (Head-up-Display), a masszázsülés, vagy a 22 colos könnyűfém keréktárcsák. Izgatottan várjuk!

Kapcsolódó kisfilmünkben a Cayenne E-Hybrid modellt ért megpróbáltatásokról kapunk ízelítőt. Jó szórakozást kívánunk!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.