Az utolsó léghűtéses

Ezen a héten fontos mérföldkőhöz érkeztünk, 25 évvel ezelőtt, az IAA-n mutatták be az utolsó léghűtéses, boxermotoros Neunelfer negyedik, egyben utolsó evolúciós állomását, a gyári számozás szerinti 993 modellt. Ez a legendás típus nem kisebb terhet kapott a vállára, mint a Porsche anyagi mérlegének pozitív irányba billentését.

Bővebben

Pályabejáró kisbusz

Eszméletlen, hogy egyesek milyen őrültségeket művelnek. Fognak egy praktikus, ráadásul veteránnak is szép Volkswagen T1 mikrobuszt és átalakítják négyszemélyessé. Bizony, csak négyen férnek bele. És miért írunk erről a Porsche Forever blogon? Csupán azért, mert egyéb módosítások is történtek a bő félévszázados népautón és mindehhez a Porschénak is igen sok köze van. Bővebben

Nem minden arany

Számtalanszor bizonyította már a történelem folyamán a Porsche, hogy négyhengeres motorral hajtott modelljei is képesek tökéletesen közvetíteni a Porsche-érzést. Sokan mégis idegenkednek a márka azon modelljeitől, amelynek motorterében hatnál kevesebb henger dolgozik. Pedig inkább a “lelkes amatőröktől” kéne tartani. Bővebben

Mindennapi versenyautó

Nagyon is különleges, ha úgy tetszik nem mindennapi sportkocsi a Porsche 911 GT3 RS. A cím ily módon megtévesztő lehet, pedig valójában csak túl tömören fejezi ki a Genfben debütált 911 GT3 RS lényegét. Alkotói szerint ugyanis ez egy mindennapi használatra és versenypályára egyaránt tökéletes négykerekű – igaz, előbbit a 911-ről eddig is tudtuk. Bővebben

Szélbarátok

aero_010_nyito

Értő kezek között a márkaarculat és az aerodinamika jól megférnek egymással. A Porsche 911 bő fél évszázada őrzi semmivel össze nem téveszthető megjelenését, miközben folyamatosan példát mutat légellenállás elleni „harcban”. Fejlesztőinek köszönhetően ötven éve, minden korban a legáramvonalasabb modellek közé tartozik, mégsem veszített vonzerejéből. Igaz, a 911 esetében aerodinamikai szempontból is megfelelő alapokra építhetett a márka. Bővebben

Negyvenéves Turbo

911_40_010

2014-ben ünnepli negyvenedik születésnapját a Porsche 911 Turbo. Minden idők leghíresebb sportautója 1963 óta, azaz a több mint fél évszázada biztos pontként jelen lévő Porsche 911 utcai változata 1974-ben kapott turbófeltöltős motort. A Turbo felirat pedig azóta is folyamatosan a 911 nagy teljesítményű példányait jelöli a típus kínálatában. Bővebben

Darwin büszke lenne!

Nem mindennap látnak napvilágot ehhez hasonló felfedezések! A történelemtudomány kínai szakértői hosszú évek fáradságos munkájával megtalálták a hiányzó láncszemet, amely bizonyítja, hogy bizony az egylóerős járművek fejlődése sem állt meg a lóvonta szekereknél!

Rear Horsepower

Felvilágosultabb körökben már legalább hetven éve teljesen egyértelmű, hogy egy vérbeli sportautó középen hordja az erőforrást vagy – ami még jobb – farmotoros. Hiszen az aggregát így a hajtott kerekeket mindig terheli, sokkal hatékonyabb a vonóerő átadása, ráadásul könnyebb megteremteni a tengelyek közötti ideális tömegeloszlást ezzel az elrendezéssel. Mint az már közismert, Ferdinand Porsche legelső saját tervezésű automobilja is egy farmotoros szerkezet volt. Nem véletlen, hogy az általa lefektetett elvek szerint épülő zuffenhauseni sportkocsik döntő többsége is ezt a megoldást alkalmazza. Ám azt csak mostanra sikerült kideríteni, hogy a mérnökzseni korának népszerű sportos szekereit vette alapul a P1 papírra vetésekor. A kínai történészek felfedezésének köszönhetően megtaláltuk a régóta sejtett kapcsot a modern sportkocsik és lóvonta szekerek között.
Porsche 911 (991) röntgenkép

Bővebben