Középen a legjobb

Nem véletlenül zengenek ódákat a középmotoros járművekről, akik már vezették őket. A Porsche palettáján már többször felbukkantak ilyen járművek és jelenleg is van ilyen felépítésű autó, a 718 típuscsalád képében. Mostani bejegyzésünkben áttekintjük a múltat, felidézzük a legjobb középmotoros Porsche sportautókat. 

Bővebben

A 917 és „követői”

Korábban is írtunk már a lehetetlent nem ismerő, kreatív „úttörőkről”, akiket sokan talán őrültnek néztek, pedig csak megvalósították álmukat. Hiszen egy Porsche sokak számára csupán álom marad, mások viszont tesznek érte, hogy ne az legyen. Ha nem is eredetiben, de legfeljebb valami hasonlót készítenek maguknak kicsiben vagy nagyban. Az alábbiakban pedig bemutatjuk, hogy milyen volt eredetiben a legendás 917-es, és hogyan alkották újra tréfás kedvű amerikaiak. Bővebben

Háromjegyű számok

9xx_010_nyito

Typenbezeichnung, avagy Entwicklungsnummer – kinek, hogy tetszik. Azt talán mindenki, még a legkisebbek is tudják, hogy a 911 fejlesztésébe eredetileg a 901 jelzés alatt fogtak bele a stuttgarti mérnökök. Ám a Porsche háza táján jóformán minden projekt egyedi háromjegyű azonosítót kapott, így „csupán” a farmotoros legenda debütálása óta eltelt több mint fél évszázad alatt is igen sok ilyen gyűlt össze. Most bepillantunk a tervezők fiókjaiba, kikeressük a számok mögött álló terméket, fellebbentjük a fátylat a 901-997 közötti kódszámokról!
Bővebben

Ferdinand Karl „Burli” Piëch

010

A Porsche-család története és munkássága előtti tisztelgésünk utolsó fejezetéhez érkezett. Ferdinand Piëchről szóló bejegyzésünk pedig aktuálisabb nem is lehetne: amellett, hogy az autóipar egyik legkiválóbb mérnöke április hónapban született, a Porsche motorsportban betöltött szerepének fő formálójaként a közelgő Le Mans-i verseny is érvényt ad megemlékezésünk időzítésének. Bővebben

Sárkányölő

Precíziós célszerszám a Porsche 908/03: kimondottan a technikás versenypályákra építették, s a korszak legnevesebb pilótái sebészi pontossággal és villámgyorsan fűzték végig a nagyobb gépeknek kihívást jelentő kanyarkombinációkon. A gigászi erejű konkurenseknek saját kárukon kellett megtanulni, hogy az „aprócska” nyitott autók mennyire félelmetes ellenfélnek számítottak. Bátran és kitartóan küzdve le is győzték a hatalmas sárkányokat.

Porsche 908/03

Porsche 908/03

Valójában egy fénykép a mai bejegyzés apropója, amellyel a Porsche Centrum Budapest a 3000., illetve egészen pontosan a 2997. rajongóját ünnepelte. Érdemes megismerkedni jobban ezzel a különleges versenyautóval, hiszen különleges történetek, trükkök és titkok egész sorát rejti! Rögtön itt a neve: bár Porsche 908/03 névre hallgat, a többi 908-tól mégis sok mindenben különbözik. Eredetileg ugyanis 1968-ban vetették be először a Porsche 908-at, a Butzi felügyelete alatt megszületett utolsó Porsche-formatervben rejlő technika rendkívül ütőképes versenyautóvá avatta. Ügyesen felkészültek Zuffenhausenben a változó szabályokra, hiszen éppen ebben az évben korlátozták a prototípusok motorját maximum három literre. Ezért a 908 farába egy teljesen új nyolchengerest építettek, az új boxer maximálisan kihasználta a szabályok által engedett lökettérfogatot. Az első két évben a zárt karosszériájú gép a normál mellett egy nagyobb végsebességet lehetővé tevő hosszú hátsó résszel is készült (akárcsak később a 917). A bemutatását követő évben nyitott változata is megjelent, Steve McQueen maga is egy ilyen 908/02-vel indult a sebringi 12 órás versenyen , sőt Le Mans című filmjében is egy 908-at használtak a verseny közbeni jelenetek felvételéhez. Ezek is izgalmas sikereket értek el, azonban mi most kimondottan a képen szereplő 908/03 variánsra koncentrálunk. Egyrészt, mert olyan pilóták vezették, mint Jo Siffert, Vic Elford, Hans Hermann, Reinhold Joest vagy Björn Waldegård, másrészt azért mert eredményei, küldetése igazán egyedivé teszik a Porsche e gépét. Bővebben