Középen a legjobb

Nem véletlenül zengenek ódákat a középmotoros járművekről, akik már vezették őket. A Porsche palettáján már többször felbukkantak ilyen járművek és jelenleg is van ilyen felépítésű autó, a 718 típuscsalád képében. Mostani bejegyzésünkben áttekintjük a múltat, felidézzük a legjobb középmotoros Porsche sportautókat. 

Bővebben

A 917 és „követői”

Korábban is írtunk már a lehetetlent nem ismerő, kreatív „úttörőkről”, akiket sokan talán őrültnek néztek, pedig csak megvalósították álmukat. Hiszen egy Porsche sokak számára csupán álom marad, mások viszont tesznek érte, hogy ne az legyen. Ha nem is eredetiben, de legfeljebb valami hasonlót készítenek maguknak kicsiben vagy nagyban. Az alábbiakban pedig bemutatjuk, hogy milyen volt eredetiben a legendás 917-es, és hogyan alkották újra tréfás kedvű amerikaiak. Bővebben

Háromjegyű számok

9xx_010_nyito

Typenbezeichnung, avagy Entwicklungsnummer – kinek, hogy tetszik. Azt talán mindenki, még a legkisebbek is tudják, hogy a 911 fejlesztésébe eredetileg a 901 jelzés alatt fogtak bele a stuttgarti mérnökök. Ám a Porsche háza táján jóformán minden projekt egyedi háromjegyű azonosítót kapott, így „csupán” a farmotoros legenda debütálása óta eltelt több mint fél évszázad alatt is igen sok ilyen gyűlt össze. Most bepillantunk a tervezők fiókjaiba, kikeressük a számok mögött álló terméket, fellebbentjük a fátylat a 901-997 közötti kódszámokról!
Bővebben

Ferdinand Karl „Burli” Piëch

010

A Porsche-család története és munkássága előtti tisztelgésünk utolsó fejezetéhez érkezett. Ferdinand Piëchről szóló bejegyzésünk pedig aktuálisabb nem is lehetne: amellett, hogy az autóipar egyik legkiválóbb mérnöke április hónapban született, a Porsche motorsportban betöltött szerepének fő formálójaként a közelgő Le Mans-i verseny is érvényt ad megemlékezésünk időzítésének. Bővebben