Szuperautók ásza

A hazai Porsche rajongók körében is a 959 az egyik legnépszerűbb típus az idősebbek közül. Most mindenkinek kedvezünk, akiknek valóban a szíve csücske a 959-es. Persze igazából minden autórajongónak javasoljuk, hogy üljön le a képernyő elé, lazítson és élvezze a múlt század egyik legnagyszerűbb sportautójáról készült videót! Bővebben

Vásári csemegék

Auctionata_001

Jelentősen növeli a Porsche különleges státuszát a járművek között, hogy a korosabb példányaiért is hosszú sorokban állnak az érdeklődők. Az árveréseken a legkeresettebb márkák közé tartozik, ami nem csoda, hiszen a valaha gyártott Porsche járművek 70 százaléka még manapság is gyűjti a kilométereket. Nézzük meg az árverések különlegességeit! Bővebben

Háromjegyű számok

9xx_010_nyito

Typenbezeichnung, avagy Entwicklungsnummer – kinek, hogy tetszik. Azt talán mindenki, még a legkisebbek is tudják, hogy a 911 fejlesztésébe eredetileg a 901 jelzés alatt fogtak bele a stuttgarti mérnökök. Ám a Porsche háza táján jóformán minden projekt egyedi háromjegyű azonosítót kapott, így „csupán” a farmotoros legenda debütálása óta eltelt több mint fél évszázad alatt is igen sok ilyen gyűlt össze. Most bepillantunk a tervezők fiókjaiba, kikeressük a számok mögött álló terméket, fellebbentjük a fátylat a 901-997 közötti kódszámokról!
Bővebben

Párizs-Dakar, 1986

Végső soron érthető a Porsche fejlesztőinek logikája, hiszen nincs is jobb megoldás egy új szupersportkocsi komponenseinek tesztelésére egy 15 ezer kilométer hosszú, az induló járgányok nyolcvan százalékát felfaló versenynél. Gondolatmenetüket igazolja, hogy két évvel az első Dakar-győzelem után még látványosabban tarolt a Porsche: a dobogó két felső fokára állhattak és még egy pozíciót szereztek az első tízben.

Porsche 911 Carrera 4x4 (953) és Porsche 959 „Paris-Dakar”

Elképesztő belegondolni, hogy az egész Dakar-projektet valójában csak kísérletnek szánták, az első alkalommal nem is számítottak semmi komoly helyezésre. Célul annyit tűztek ki 1984-ben, hogy mindhárom autó érjen célba. Aztán a zuffenhauseniek jöttek, láttak, győztek! A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy az első, „azonnali” sikeren felbuzdulva 1985-ben is elindultak három, még bőven a fejlesztés korai stádiumában álló 959-el. Ekkor azonban még nem álltak készen az új motorok, így a korábbi 3,2 literes szívómotorokkal rajtoltak. Annak ellenére, hogy igen jól szerepeltek a versenytáv közepéig, ez a kapkodás nem vált be, hiszen mindhárom autónak fel kellett adnia a versenyt. Kapkodást említettem, hiszen bár a 953 is fél év alatt készült el, ám annak építése előtt már több évnyi tapasztalat gyűlt össze a Szafari ralin indított 911 SC „Safari” jóvoltából. Ezzel szemben az ekkor még fejlesztés alatt álló 959 egy teljesen új típus, amelynek még kellett idő a kiforráshoz. Éppen ezért a következő évre még jobban rákészültek, és már az új, turbófeltöltéses motorral vágtak neki a ’86-os Dakarnak.

Bővebben

Párizs-Dakar, 1984

Hétvégén célba ért a Dakar rali idei mezőnye, a mára dél-amerikaivá vált verseny a kezdetek kezdetén a névadó szenegáli főváros felé tartó tereprali versenyként kezdte pályafutását. Kereken három évtizeddel ezelőtt hatalmas feltűnést okozott, amikor a pályaversenyek királya, a raliban is sikeres Porsche 911 három példánya felkerült az indulók listájára. Majd az egyik sportautó megnyerte a rövidke, alig több mint 12 ezer kilométer hosszú versenyt, amely magas hegyeken és a közel tízmillió négyzetkilométeres Szaharán vezet keresztül.

Porsche 911 Carrera 4x4 (953) és Porsche 959 „Paris-Dakar”Nem gyerekjáték a Párizs-Dakar rali, történetünk idején a jellemző „túlélési” arány igen elrettentő képet festett a sivatagi viadalról: az indulók ötöde-harmada ért csak célba, a többieknek idő előtt fel kellett adniuk a küzdelmet. Nem csoda, hiszen a „Dakar” menüjén jóformán minden időjárási- és terepviszonyt megtalálunk, ami Afrika északi csücskétől az Egyenlítő környékééig előfordul. A hatalmas kontinensen partraszálló résztvevők egyből alattomos sérüléseket okozó kavicsokkal, éles sziklákkal küzdenek meg. Az Atlasz hegységen átkelve a kemény kövek szépen átadják helyüket a végtelen homoksivatagnak, ahol nappal perzselő a hőség, éjszaka viszont dermesztő a hideg – a kettő közötti több tíz fok hőmérséklet-különbség embernek, gépnek egyaránt megterhelő. Ahogy haladnak Afrika nyugati partja felé, a helyzet nem javul, csak változik: a fűvel borított, hatalmas kiterjedésű szavannák hasonlóan kevés tájékozódási pontot nyújtanak, mint a sivatag. Guinea trópusi erdőiben sem jobb a helyzet: csúszós fahidakon vagy gázlókon kell átkelni, nincsenek feltérképezett utak (a GPS előtti korban járunk!), csak az egymás után következő falvak nevét kapják meg a csapatok. Nos, ebbe a világba „csöppent bele” a Porsche 1984-ben, hiszen a weissachi fejlesztők úgy gondolták, ez a laza verseny megfelelő lenne a fejlesztés alatt álló 959 egyes komponenseinek tesztelésére.

Bővebben

Évértékelés

Sikeres évet zárt a Porsche, mind üzleti szempontból, mind a sport terén, ennek apropóján visszatekintünk az elmúlt hónapok újdonságaira, eseményeire. És egy kicsit megpróbálunk a jövőbe látni, mert az mindig a múlt dicsőségeire való emlékezéshez hasonlóan érdekes.

Tavaly összesen 162 145 új autó viselte orrán a Porsche-pajzsot, ez 15 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ebből 51 ezer kelt el Európában, és továbbra is az USA a márka legnagyobb önálló piaca (42 ezer), utána természetesen Kína következik 37 ezer eladással. A típusok népszerűsége sem változott, a lista élén változatlanul a Cayenne áll 84 ezer példánnyal, a tavaly születésnapját ünneplő 911 különböző kiviteleiből összesen 30 ezer talált gazdára. Örömhír, hogy a Boxster és Cayman típusokból minden korábbinál több, összesen 25 ezer fogyott az elmúlt tizenkét hónapban. Ennyi éppen elég is számokból, lássuk, mi minden történt a Porsche háza táján és itt, mifelénk! Ha valaki lemaradt volna valamiről vagy csak most csatlakozik olvasóink közé, gyorstalpalónak jó lehet a legizgalmasabb tavalyi témáink e gyűjteménye

Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder

Bővebben