Középen a legjobb

Nem véletlenül zengenek ódákat a középmotoros járművekről, akik már vezették őket. A Porsche palettáján már többször felbukkantak ilyen járművek és jelenleg is van ilyen felépítésű autó, a 718 típuscsalád képében. Mostani bejegyzésünkben áttekintjük a múltat, felidézzük a legjobb középmotoros Porsche sportautókat. 

Bővebben

Különleges toplisták

Rendkívül jó ötlettel rukkolt elő néhány hónapja a Porsche hivatalos Youtube csatornáján! Különböző témakörök szerint gyűjtötték össze az öt legérdekesebb Porsche járművet.

Bővebben

Háromjegyű számok

9xx_010_nyito

Typenbezeichnung, avagy Entwicklungsnummer – kinek, hogy tetszik. Azt talán mindenki, még a legkisebbek is tudják, hogy a 911 fejlesztésébe eredetileg a 901 jelzés alatt fogtak bele a stuttgarti mérnökök. Ám a Porsche háza táján jóformán minden projekt egyedi háromjegyű azonosítót kapott, így „csupán” a farmotoros legenda debütálása óta eltelt több mint fél évszázad alatt is igen sok ilyen gyűlt össze. Most bepillantunk a tervezők fiókjaiba, kikeressük a számok mögött álló terméket, fellebbentjük a fátylat a 901-997 közötti kódszámokról!
Bővebben

Versenypályáról utcára

Könyveket lehetne megtölteni csak a Porsche 956 és utódja, a 962 kapcsán e két versenyautó műszaki megoldásairól, egyedülálló sikereikről vagy éppen a legendás pilótákról, akik a kormány mögött ültek. Ám ezzel szemben most igyekezünk egy kicsit inkább a háttérbe vonulni, hogy beszéljenek a képek és a hangok erről az igazán különleges, utcai forgalomban is használt Porsche 962C-ről. Tessék hátradőlni, hangerőt feltekerni, nyolc perc múlva találkozunk!

Porsche 962C az 1986-os Le Mans-i 24 órás versenyen

Porsche 962C az 1986-os Le Mans-i 24 órás versenyen

Bővebben

Úri muri

Méltó módon ünnepelték Angliában a Porsche 911 ötvenedik születésnapját, rokonok és barátok együtt elevenítették fel a közös emlékeket. A legendás zuffenhauseni sportautó köszöntésén a típus mind a hét generációjának több képviselője is megjelent, sőt, a márka rendkívül gazdag sportsikereinek nagyjai is tiszteletüket tették. Majd igazi benzinvérűekhez méltó módon a Porsche motorsport történelmének legendái hegyi felfutó versennyel tették fel a koronát az eseményre. Bár tágabb értelemben a születésnapnak otthont adó goodwoodi Festival of Speed a sebességet ünnepli, az idei rendezvény középpontjában – szó szerint – a 911 állt. Ráadásul nem is egy, hanem egyből három: egy 34 méter magas, 25 tonnás szobron, illetve szoborként.

911 szobor a Goodwood House előtt

Bővebben