Született polihisztor

Ahogy általában a generációváltások idején a 993 bemutatásakor is csupán a Carrera és Carrera 4 Coupé volt rendelhető, majd őket követte pár hónappal később a Cabriolet. 1996-ban aztán valóságos tűzijáték zajlott Weissachban, bemutatták a Carrera 4S, a Targa, az RS, RS Clubsport, az új Turbo, a GT2 és a GT1 modelleket.

Bővebben

Az utolsó léghűtéses

Ezen a héten fontos mérföldkőhöz érkeztünk, 25 évvel ezelőtt, az IAA-n mutatták be az utolsó léghűtéses, boxermotoros Neunelfer negyedik, egyben utolsó evolúciós állomását, a gyári számozás szerinti 993 modellt. Ez a legendás típus nem kisebb terhet kapott a vállára, mint a Porsche anyagi mérlegének pozitív irányba billentését.

Bővebben

Morgan Porsche

morganporsche_001

Örök kérdés: melyik a valaha létezett legjobb Porsche. Ahány ember, annyi különböző válasz érkezik rá. A végső következtetés tehát: a Porsche mindegyik járműve a legjobb?! Most a Morgan Motor Company korábbi igazgatója vallja be, hogy szerinte melyik emelkedik ki a többi közül. Bővebben

Pályabejáró kisbusz

Eszméletlen, hogy egyesek milyen őrültségeket művelnek. Fognak egy praktikus, ráadásul veteránnak is szép Volkswagen T1 mikrobuszt és átalakítják négyszemélyessé. Bizony, csak négyen férnek bele. És miért írunk erről a Porsche Forever blogon? Csupán azért, mert egyéb módosítások is történtek a bő félévszázados népautón és mindehhez a Porschénak is igen sok köze van. Bővebben

Negyvenéves Turbo

911_40_010

2014-ben ünnepli negyvenedik születésnapját a Porsche 911 Turbo. Minden idők leghíresebb sportautója 1963 óta, azaz a több mint fél évszázada biztos pontként jelen lévő Porsche 911 utcai változata 1974-ben kapott turbófeltöltős motort. A Turbo felirat pedig azóta is folyamatosan a 911 nagy teljesítményű példányait jelöli a típus kínálatában. Bővebben

Háromjegyű számok

9xx_010_nyito

Typenbezeichnung, avagy Entwicklungsnummer – kinek, hogy tetszik. Azt talán mindenki, még a legkisebbek is tudják, hogy a 911 fejlesztésébe eredetileg a 901 jelzés alatt fogtak bele a stuttgarti mérnökök. Ám a Porsche háza táján jóformán minden projekt egyedi háromjegyű azonosítót kapott, így „csupán” a farmotoros legenda debütálása óta eltelt több mint fél évszázad alatt is igen sok ilyen gyűlt össze. Most bepillantunk a tervezők fiókjaiba, kikeressük a számok mögött álló terméket, fellebbentjük a fátylat a 901-997 közötti kódszámokról!
Bővebben