Született polihisztor

Ahogy általában a generációváltások idején a 993 bemutatásakor is csupán a Carrera és Carrera 4 Coupé volt rendelhető, majd őket követte pár hónappal később a Cabriolet. 1996-ban aztán valóságos tűzijáték zajlott Weissachban, bemutatták a Carrera 4S, a Targa, az RS, RS Clubsport, az új Turbo, a GT2 és a GT1 modelleket.

Bővebben

Az utolsó léghűtéses

Ezen a héten fontos mérföldkőhöz érkeztünk, 25 évvel ezelőtt, az IAA-n mutatták be az utolsó léghűtéses, boxermotoros Neunelfer negyedik, egyben utolsó evolúciós állomását, a gyári számozás szerinti 993 modellt. Ez a legendás típus nem kisebb terhet kapott a vállára, mint a Porsche anyagi mérlegének pozitív irányba billentését.

Bővebben

Téli abroncsra fel!

teligumi_010

Igazán meggyőző és látványos módon mutatja be a Porsche az alábbi videóban a téli gumiabroncs jelentőségét. Kiderül, hogy sem a teljesítmény, sőt még az összkerékhajtás sem pótolja a téli gumikat, sőt, egy összkerékhajtású autó jóval veszélyesebb lehet – közutakon a többi közlekedőre nézve is – télen nyári gumival, mint az évszaknak megfelelő téli abroncsokkal. Bővebben

Rapid randi a tigrissel

CSB_1760Egy rövid találkozó nem kínál lehetőséget alapos ismerkedésre. Arra azonban mindenképpen elegendő, hogy megkedveljük új partnerünket, vagy esetleg meggyőződjünk arról, hogy tovább kell keresgélnünk. Az első benyomás tehát nagyon fontos, ezért is vállalkoztunk a Macan rövid menetpróbájára. Bővebben

Nem vagyok SUV!

010_nyito2006-ban két Porsche terepjáró tulajdonosa benevezett a világ egyik legnagyobb kihívást jelentő rali versenyére, és az egyik – kisebb utólagos módosításokon átesett – Cayenne győztesként gördülhetett át a célvonalon. A következő évtől már gyárilag kialakított versenyváltozatokat indított a német manufaktúra, és rendszerint elhozták a Transsyberia Rally legnemesebb trófeáit. Bővebben

Párizs-Dakar, 1984

Hétvégén célba ért a Dakar rali idei mezőnye, a mára dél-amerikaivá vált verseny a kezdetek kezdetén a névadó szenegáli főváros felé tartó tereprali versenyként kezdte pályafutását. Kereken három évtizeddel ezelőtt hatalmas feltűnést okozott, amikor a pályaversenyek királya, a raliban is sikeres Porsche 911 három példánya felkerült az indulók listájára. Majd az egyik sportautó megnyerte a rövidke, alig több mint 12 ezer kilométer hosszú versenyt, amely magas hegyeken és a közel tízmillió négyzetkilométeres Szaharán vezet keresztül.

Porsche 911 Carrera 4x4 (953) és Porsche 959 „Paris-Dakar”Nem gyerekjáték a Párizs-Dakar rali, történetünk idején a jellemző „túlélési” arány igen elrettentő képet festett a sivatagi viadalról: az indulók ötöde-harmada ért csak célba, a többieknek idő előtt fel kellett adniuk a küzdelmet. Nem csoda, hiszen a „Dakar” menüjén jóformán minden időjárási- és terepviszonyt megtalálunk, ami Afrika északi csücskétől az Egyenlítő környékééig előfordul. A hatalmas kontinensen partraszálló résztvevők egyből alattomos sérüléseket okozó kavicsokkal, éles sziklákkal küzdenek meg. Az Atlasz hegységen átkelve a kemény kövek szépen átadják helyüket a végtelen homoksivatagnak, ahol nappal perzselő a hőség, éjszaka viszont dermesztő a hideg – a kettő közötti több tíz fok hőmérséklet-különbség embernek, gépnek egyaránt megterhelő. Ahogy haladnak Afrika nyugati partja felé, a helyzet nem javul, csak változik: a fűvel borított, hatalmas kiterjedésű szavannák hasonlóan kevés tájékozódási pontot nyújtanak, mint a sivatag. Guinea trópusi erdőiben sem jobb a helyzet: csúszós fahidakon vagy gázlókon kell átkelni, nincsenek feltérképezett utak (a GPS előtti korban járunk!), csak az egymás után következő falvak nevét kapják meg a csapatok. Nos, ebbe a világba „csöppent bele” a Porsche 1984-ben, hiszen a weissachi fejlesztők úgy gondolták, ez a laza verseny megfelelő lenne a fejlesztés alatt álló 959 egyes komponenseinek tesztelésére.

Bővebben

Hagyományos recept modern hozzávalókkal

Nagyon fontosak a tradíciók a Porsche háza táján, nem véletlenül választottuk blogunk mottójának is a Ferdinándok öröksége szókapcsolatot. A héten leplezték le a 911 hetedik nemzedékének legújabb és egyben „legporschésabb” karosszériaváltozát, a Targa kiviteleket. A műszaki és esztétikai szempontból is rendkívüli tetőmegoldással a Porsche 911 Targa visszatér az eredeti recepthez – miközben a mai technikai lehetőségeket kihasználva egészen új szintre emeli a kivehető tetős autózás komfortját.

Porsche 911 Targa 4 (991, 2014)

Porsche 911 Targa 4 (991, 2014)

Két évvel ezelőtt, a 991 generáció debütálásával utód nélkül fejezték be a Porsche 911 Targa gyártását. Az újdonság kupé, majd néhány hónappal később kabrió változatban is bemutatkozott, ám a típus történelmében fontos szerepet játszó Targa variánsra egészen mostanáig kellett várnunk. Azt hiszem, már az első képek alapján bátran kijelenthetjük, hogy megérte várni! Ha végigfutunk a Targa látványos históriáján, ami szinte kötelező olvasmány az újdonság teljes megismeréséhez, akkor rögtön látjuk, hogy a korábbi hat nemzedék esetében két eltérő irány uralkodott. Egészen mostanáig (993, 996, 997) a Targa hatalmas, motorosan mozgatható panoráma-üvegtetőt jelentett, ám amennyiben a történelemkönyv elejére lapozunk (F- és G-széria, 964), akkor megtaláljuk a Targa eredeti jelentését. Fix bukókerettel és hátsó szélvédővel, valamint az első ülések fölött kivehető tetőrésszel szerelt sportkocsikat találunk.

Bővebben

Évértékelés

Sikeres évet zárt a Porsche, mind üzleti szempontból, mind a sport terén, ennek apropóján visszatekintünk az elmúlt hónapok újdonságaira, eseményeire. És egy kicsit megpróbálunk a jövőbe látni, mert az mindig a múlt dicsőségeire való emlékezéshez hasonlóan érdekes.

Tavaly összesen 162 145 új autó viselte orrán a Porsche-pajzsot, ez 15 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ebből 51 ezer kelt el Európában, és továbbra is az USA a márka legnagyobb önálló piaca (42 ezer), utána természetesen Kína következik 37 ezer eladással. A típusok népszerűsége sem változott, a lista élén változatlanul a Cayenne áll 84 ezer példánnyal, a tavaly születésnapját ünneplő 911 különböző kiviteleiből összesen 30 ezer talált gazdára. Örömhír, hogy a Boxster és Cayman típusokból minden korábbinál több, összesen 25 ezer fogyott az elmúlt tizenkét hónapban. Ennyi éppen elég is számokból, lássuk, mi minden történt a Porsche háza táján és itt, mifelénk! Ha valaki lemaradt volna valamiről vagy csak most csatlakozik olvasóink közé, gyorstalpalónak jó lehet a legizgalmasabb tavalyi témáink e gyűjteménye

Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder

Bővebben