Az elektron atléta

Miközben a világ az új Porsche 911 GT3 RS bemutatkozására fókuszált, addig Weissach mérnökei, csendben elkészültek a Mission E Cross Turismo tanulmányautóval. A Cross Utility Vehicle (CUV), a manapság egyre divatosabb Crossover kategória kiemelkedő képviselője lesz, ha hasonló formában kerül gyártásba. Erre van is esély, hiszen a 88. Genfi Autószalonra a Porsche egy teljesen működőképes tanulmányt prezentált. Bővebben

Főnixmadár

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy autóversenyző. Ez a francia fiatalember 1958-ban ellátogatott Milánóba, hogy egyedi karosszériát terveztessen járművének. Elkészült a remekmű, ám rövid pályafutása után nyom nélkül eltűnt. Itt véget is érhetne a történet, azonban a Porsche 356 Zagato Speedster 2012-ben a legmodernebb technológia segítségével éledt újjá, örök emléket állítva a legendás eredetinek.

Porsche 356 Carrera Zagato Speedster

Porsche 356 Carrera Zagato Speedster

Tizenhét éven át gyártották a Porsche első típusát, a 356 keménytetős, kabrió és roadster változataiból több, mint hetvenötezret építettek. Népszerűségéhez nagyban hozzájárult, hogy a gyártás megkezdését követően hat évvel, 1954 végén a Porsche kizárólagos tengerentúli importőre egy zseniális tanáccsal szolgált a sportautógyár vezetőségének. Max Hoffman ugyanis remek lehetőséget látott az amerikai piac meghódításában egy kisebb költségvetésű, egyszerűbb kabrió-változat képében. Az így született 356 Speedster alacsony, leszerelhető szélvédőjével és kagylóüléseivel nem csak az Egyesült Államok tehetős polgárainak, hanem a hobbiversenyzőknek is meggyőző alternatívát kínált. A várt siker nem maradt el: Dél-Kalifornia óceánparti útjaitól a hétvégi autóversenyek helyszínéig gyakori látvány lett a Speedster gyönyörű sziluettje. Bővebben

Olasz köntösben

Korábbi bejegyzésünkben már megemlékeztünk a Volkswagen és a Porsche kooperációjából született 914-es típusról és a targatetős sportkocsi kupésított Murène változatáról. A német középmotoros roadster azonban nem csak a franciák figyelmét keltette fel, Olaszországban is hozzáláttak a karosszéria átformálásához. És nem is akárki ragadott ceruzát a tervezőasztal felett!

Volkswagen-Porsche Tapiro

Volkswagen-Porsche Tapiro

Giorgetto Giugiaro neve sokaknak ismerős lehet: az ipari formatervezés élő legendája számos ismert sorozatgyártású típus és koncepcióautó vonalait vetette már papírra ötven éve tartó pályafutása során. A nevéhez fűződő sportkocsik – mint a Maserati Ghibli vagy a Lamborghini Calá – mellett számos népautó (VW Golf, Fiat Punto, Seat Ibiza) viseli keze nyomát. Giugiaro a Gruppo Bertone és a Carrozzeria Ghia formatervező irodákban szerzett tapasztalatait felhasználva huszonkilenc évesen megalapította saját stúdióját. Azóta több mint százötven autódizájn született meg a lőfegyverek, kameravázak, bútorok és számítógépek külcsínéért is felelős Italdesign Giugiaro berkein belül. Nemcsak a francia Heuliez karosszáló-manufaktúrát kerítette hatalmába a Porsche legkisebb korabeli típusa, az olasz mester képzeletét is megragadta.

Bővebben

Francia kapcsolat

Mi a közös a Porsche 914 és a francia szupervonat, a TGV prototípusában? Elsőre talán nem sok hasonló jellemzőt tudnánk felsorolni azon kívül, hogy mindkettő gyors. Pedig ezen túl is akad még kapocs a német és a francia járműipar büszkeségei között, nem csupán a narancsszínű fényezés…

Francia kapcsolat

Bővebben

Júliusi háttérképek

Megnyitjuk havonta jelentkező háttérkép rovatunkat tíz szépséges képpel. Természetesen visszanyúlunk a Porsche múltjába is, és az aktuális kínálat mellett a jövőbe is tekintünk. Reméljük, tetszik a válogatás! Ha a következő adagba valakinek valami speciális kívánsága lenne, azt hozzászólásban lehet jelezni a cikk alján, és mi igyekszünk teljesíteni!

Porsche 911 GT3 (991)

Porsche 911 GT3 (991)

Bővebben

Ferdinand Alexander „Butzi” Porsche

Elképzelhetetlen lenne a ma ismert sportkocsigyártó Ferdinand Porsche mérnöki zsenialitása nélkül, illetve fiára, unokáira hagyott öröksége híján. Előző történetünk – Ferry Porsche és a 356 diadalmenete – szintén fontos mérföldkő, hiszen a háború után a Porsche elhagyta az ausztriai fűrészmalmot és berendezkedett mai, stuttgarti főhadiszállásán. Ferry létrehozta azt az alapot, amelyre fia építhetett. Ezzel Ferdinándokról szóló esti meséinkben elérkeztünk a talán legfontosabb fejezethez, hiszen ezen az estén a legendássá vált 911 sorozatról és elsősorban az annak időtlen formatervét megrajzoló művészről, Ferdinand Alexander „Butzi” Porschéról mesélünk.

Ferdinand Alexander „Butzi” Porsche Bővebben

Ferdinand „Ferry” Anton Ernst Porsche

Családi esti mesénket legutóbb az alapító, Ferdinand Porsche szavaival fejeztük be. „Az utolsó csavarig pontosan így csináltam volna én is” – mondta elismerően, amikor meglátta a fia, Ferry Porsche által tervezett Porsche 360 Cisitaliát. A csillogó, szivar formájú versenyautótól azonban még hosszú út vezetett az első olyan sportkocsiig, amely már a Porsche márkanevet viselte az orrán. Hiszen akadnak olyan álmok, amelyeket tovább kell örökíteni ahhoz, hogy megvalósulhassanak. Ferdinand Porsche mindig is arról álmodott, hogy Ettore Bugattihoz hasonlóan ő is saját autókat gyárthasson. Ám ezt az álmot már csak utódja válthatta valóra, aki édesapja műszaki tehetségét genetikailag kódolt adottságként hordozta. Ferry a kézi munkával épített kis szériás sportkocsikból a műszaki megoldások és megbízhatóság tekintetében mértékadó, sorozatgyártású termékekig fejlesztette a kezdő lépéseit tévő márkát.

Ferry Porsche

Bővebben