Öt legendás Porsche

Az ötszörös Le Mans-i, háromszoros Daytona 24 győztes és kétszeres sportautó világbajnok (World Sportscar Championship) győztes angol Derek Bell ötven év Porsche versenyautói közül kiválasztotta a számára legfontosabb ötöt. Lássuk!

Bővebben

Ferdinand Karl „Burli” Piëch

010

A Porsche-család története és munkássága előtti tisztelgésünk utolsó fejezetéhez érkezett. Ferdinand Piëchről szóló bejegyzésünk pedig aktuálisabb nem is lehetne: amellett, hogy az autóipar egyik legkiválóbb mérnöke április hónapban született, a Porsche motorsportban betöltött szerepének fő formálójaként a közelgő Le Mans-i verseny is érvényt ad megemlékezésünk időzítésének. Bővebben

Sárkányölő

Precíziós célszerszám a Porsche 908/03: kimondottan a technikás versenypályákra építették, s a korszak legnevesebb pilótái sebészi pontossággal és villámgyorsan fűzték végig a nagyobb gépeknek kihívást jelentő kanyarkombinációkon. A gigászi erejű konkurenseknek saját kárukon kellett megtanulni, hogy az „aprócska” nyitott autók mennyire félelmetes ellenfélnek számítottak. Bátran és kitartóan küzdve le is győzték a hatalmas sárkányokat.

Porsche 908/03

Porsche 908/03

Valójában egy fénykép a mai bejegyzés apropója, amellyel a Porsche Centrum Budapest a 3000., illetve egészen pontosan a 2997. rajongóját ünnepelte. Érdemes megismerkedni jobban ezzel a különleges versenyautóval, hiszen különleges történetek, trükkök és titkok egész sorát rejti! Rögtön itt a neve: bár Porsche 908/03 névre hallgat, a többi 908-tól mégis sok mindenben különbözik. Eredetileg ugyanis 1968-ban vetették be először a Porsche 908-at, a Butzi felügyelete alatt megszületett utolsó Porsche-formatervben rejlő technika rendkívül ütőképes versenyautóvá avatta. Ügyesen felkészültek Zuffenhausenben a változó szabályokra, hiszen éppen ebben az évben korlátozták a prototípusok motorját maximum három literre. Ezért a 908 farába egy teljesen új nyolchengerest építettek, az új boxer maximálisan kihasználta a szabályok által engedett lökettérfogatot. Az első két évben a zárt karosszériájú gép a normál mellett egy nagyobb végsebességet lehetővé tevő hosszú hátsó résszel is készült (akárcsak később a 917). A bemutatását követő évben nyitott változata is megjelent, Steve McQueen maga is egy ilyen 908/02-vel indult a sebringi 12 órás versenyen , sőt Le Mans című filmjében is egy 908-at használtak a verseny közbeni jelenetek felvételéhez. Ezek is izgalmas sikereket értek el, azonban mi most kimondottan a képen szereplő 908/03 variánsra koncentrálunk. Egyrészt, mert olyan pilóták vezették, mint Jo Siffert, Vic Elford, Hans Hermann, Reinhold Joest vagy Björn Waldegård, másrészt azért mert eredményei, küldetése igazán egyedivé teszik a Porsche e gépét. Bővebben

Targa-töri

Sokan talán nem is tudják, azonban a Targa név és karosszéria nagyon szorosan kötődik a Porsche márkához. Közel ötven évvel ezelőtt debütált a mára köznyelvi szóvá vált karosszériaforma, vagyis bő másfél évtizeddel megelőzte a kabriót.

Targa történelem

Ma este debütál Detroitban a 991 Targa, ennek tiszteletére, erre készülve néhány szép fotó segítségével végigszaladunk a „biztonsági kabrió” történelmén. Összesen a teljes gyártási kapacitás harmadát tették ki a Targa kivitelek a hosszú évek során, minden generációból készült ilyen változat. Láthattunk lenyitható vászontetőt, nyitható üvegtetőt, turbófeltöltést és összkerékhajtást is évek során. Ám hol máshol kezdhetnénk a Targa históriáját, mint a névnél?!

Bővebben

Egyensúly

Kortársai a „Quick Vic” becenévvel illették az angol pilótát, pedig még ez is kevés dicséretnek, ugyanis Vic Elford az egyik legnagyobb multitalentum a motorsport történelmében. Raliban és pályaversenyeken egyaránt sikeres versenyzőként a hatvanas és hetvenes években az egyik leggyorsabbnak számított, tucatnyi első hely és további kategóriagyőzelmek fűződnek nevéhez. Legnagyobb sikereit természetesen zuffenhauseni sportkocsik volánja mögött szerezte, ebből fakad a Porsche márka járművei iránt táplált lelkesedése. És ő a Targa Florio mindenkori hőse, aki nem retten meg semmitől sem.

Targa Florio, 1968.: Vic Elford és Umberto Maglioli futotta a leggyorsabb kört, szerezte meg a pole pozíciót és a megpróbáltatások ellenére a kemény küzdelem végén a dobogó legmagasabb fokára is felállhattak

Targa Florio, 1968.: Vic Elford és Umberto Maglioli futotta a leggyorsabb kört, szerezte meg a pole pozíciót és a megpróbáltatások ellenére a kemény küzdelem végén a dobogó legmagasabb fokára is felállhattak

Bővebben