Mérföldkő

Ha valaki azt mondja: sportautó, akkor a legtöbb embernek a Porsche 911 sziluettje ugrik be legelőször. A típus napjainkban mérföldkőhöz érkezett. Az igazi sportautó archetípusából a múlt héten legyártották az egymilliomodik darabot!
Bővebben

Fekete Targa

Először 2010-ben jelent meg GTS felirat a Porsche 911 típusain (a 997 sorozat tagjain), azóta pedig egyre népszerűbbé vált a modellváltozat az ügyfelek körében. Januárban a 911 aktuális verziójából is bemutatták a GTS példányokat. Megmutatjuk, milyen újdonságok érkeztek!

Bővebben

A genfi küldetés teljesítve

A Svájcban rendezett autószalon Európa legnagyobb mustrája. Erre a helyszínre valóban igaz, hogy aki számít az autóiparban, az képviselteti magát, és amelyik gyártónak van súlya, annak a standján állandóan sokan vannak!

CSB_0488

Ne szaladjunk azonban ennyire előre, nézzük meg, milyen hagyományokkal rendelkezik Genf. A város Európa második legnagyobb édesvízi tava mellett fekszik, gazdasági és pénzügyi központ is. Története egészen az ókorig nyúlik vissza, akkor a feljegyzések szerint egy kelta törzs határvárosa volt. Az évszázadok alatt volt a burgundiak fővárosa, a kálvinizmus központja, tartozott Franciaországhoz, majd a bécsi kongresszus idején csatlakozott a Svájci Államszövetséghez. Bővebben

Darwin büszke lenne!

Nem mindennap látnak napvilágot ehhez hasonló felfedezések! A történelemtudomány kínai szakértői hosszú évek fáradságos munkájával megtalálták a hiányzó láncszemet, amely bizonyítja, hogy bizony az egylóerős járművek fejlődése sem állt meg a lóvonta szekereknél!

Rear Horsepower

Felvilágosultabb körökben már legalább hetven éve teljesen egyértelmű, hogy egy vérbeli sportautó középen hordja az erőforrást vagy – ami még jobb – farmotoros. Hiszen az aggregát így a hajtott kerekeket mindig terheli, sokkal hatékonyabb a vonóerő átadása, ráadásul könnyebb megteremteni a tengelyek közötti ideális tömegeloszlást ezzel az elrendezéssel. Mint az már közismert, Ferdinand Porsche legelső saját tervezésű automobilja is egy farmotoros szerkezet volt. Nem véletlen, hogy az általa lefektetett elvek szerint épülő zuffenhauseni sportkocsik döntő többsége is ezt a megoldást alkalmazza. Ám azt csak mostanra sikerült kideríteni, hogy a mérnökzseni korának népszerű sportos szekereit vette alapul a P1 papírra vetésekor. A kínai történészek felfedezésének köszönhetően megtaláltuk a régóta sejtett kapcsot a modern sportkocsik és lóvonta szekerek között.
Porsche 911 (991) röntgenkép

Bővebben

Hagyományos recept modern hozzávalókkal

Nagyon fontosak a tradíciók a Porsche háza táján, nem véletlenül választottuk blogunk mottójának is a Ferdinándok öröksége szókapcsolatot. A héten leplezték le a 911 hetedik nemzedékének legújabb és egyben „legporschésabb” karosszériaváltozát, a Targa kiviteleket. A műszaki és esztétikai szempontból is rendkívüli tetőmegoldással a Porsche 911 Targa visszatér az eredeti recepthez – miközben a mai technikai lehetőségeket kihasználva egészen új szintre emeli a kivehető tetős autózás komfortját.

Porsche 911 Targa 4 (991, 2014)

Porsche 911 Targa 4 (991, 2014)

Két évvel ezelőtt, a 991 generáció debütálásával utód nélkül fejezték be a Porsche 911 Targa gyártását. Az újdonság kupé, majd néhány hónappal később kabrió változatban is bemutatkozott, ám a típus történelmében fontos szerepet játszó Targa variánsra egészen mostanáig kellett várnunk. Azt hiszem, már az első képek alapján bátran kijelenthetjük, hogy megérte várni! Ha végigfutunk a Targa látványos históriáján, ami szinte kötelező olvasmány az újdonság teljes megismeréséhez, akkor rögtön látjuk, hogy a korábbi hat nemzedék esetében két eltérő irány uralkodott. Egészen mostanáig (993, 996, 997) a Targa hatalmas, motorosan mozgatható panoráma-üvegtetőt jelentett, ám amennyiben a történelemkönyv elejére lapozunk (F- és G-széria, 964), akkor megtaláljuk a Targa eredeti jelentését. Fix bukókerettel és hátsó szélvédővel, valamint az első ülések fölött kivehető tetőrésszel szerelt sportkocsikat találunk.

Bővebben