Született polihisztor

Ahogy általában a generációváltások idején a 993 bemutatásakor is csupán a Carrera és Carrera 4 Coupé volt rendelhető, majd őket követte pár hónappal később a Cabriolet. 1996-ban aztán valóságos tűzijáték zajlott Weissachban, bemutatták a Carrera 4S, a Targa, az RS, RS Clubsport, az új Turbo, a GT2 és a GT1 modelleket.

Bővebben

Mérföldkő

Ha valaki azt mondja: sportautó, akkor a legtöbb embernek a Porsche 911 sziluettje ugrik be legelőször. A típus napjainkban mérföldkőhöz érkezett. Az igazi sportautó archetípusából a múlt héten legyártották az egymilliomodik darabot!
Bővebben

Fekete Targa

Először 2010-ben jelent meg GTS felirat a Porsche 911 típusain (a 997 sorozat tagjain), azóta pedig egyre népszerűbbé vált a modellváltozat az ügyfelek körében. Januárban a 911 aktuális verziójából is bemutatták a GTS példányokat. Megmutatjuk, milyen újdonságok érkeztek!

Bővebben

A genfi küldetés teljesítve

A Svájcban rendezett autószalon Európa legnagyobb mustrája. Erre a helyszínre valóban igaz, hogy aki számít az autóiparban, az képviselteti magát, és amelyik gyártónak van súlya, annak a standján állandóan sokan vannak!

CSB_0488

Ne szaladjunk azonban ennyire előre, nézzük meg, milyen hagyományokkal rendelkezik Genf. A város Európa második legnagyobb édesvízi tava mellett fekszik, gazdasági és pénzügyi központ is. Története egészen az ókorig nyúlik vissza, akkor a feljegyzések szerint egy kelta törzs határvárosa volt. Az évszázadok alatt volt a burgundiak fővárosa, a kálvinizmus központja, tartozott Franciaországhoz, majd a bécsi kongresszus idején csatlakozott a Svájci Államszövetséghez. Bővebben

Darwin büszke lenne!

Nem mindennap látnak napvilágot ehhez hasonló felfedezések! A történelemtudomány kínai szakértői hosszú évek fáradságos munkájával megtalálták a hiányzó láncszemet, amely bizonyítja, hogy bizony az egylóerős járművek fejlődése sem állt meg a lóvonta szekereknél!

Rear Horsepower

Felvilágosultabb körökben már legalább hetven éve teljesen egyértelmű, hogy egy vérbeli sportautó középen hordja az erőforrást vagy – ami még jobb – farmotoros. Hiszen az aggregát így a hajtott kerekeket mindig terheli, sokkal hatékonyabb a vonóerő átadása, ráadásul könnyebb megteremteni a tengelyek közötti ideális tömegeloszlást ezzel az elrendezéssel. Mint az már közismert, Ferdinand Porsche legelső saját tervezésű automobilja is egy farmotoros szerkezet volt. Nem véletlen, hogy az általa lefektetett elvek szerint épülő zuffenhauseni sportkocsik döntő többsége is ezt a megoldást alkalmazza. Ám azt csak mostanra sikerült kideríteni, hogy a mérnökzseni korának népszerű sportos szekereit vette alapul a P1 papírra vetésekor. A kínai történészek felfedezésének köszönhetően megtaláltuk a régóta sejtett kapcsot a modern sportkocsik és lóvonta szekerek között.
Porsche 911 (991) röntgenkép

Bővebben