A sikerek fundamentuma

Sok szempontból a 917 árnyékában meghúzódó 908-as fektette le a Porsche hosszútávú autóversenyzésben elért sikereinek alapjait. Nemcsak amiatt, mert a továbbfejlesztése révén jött létre a félelmetes 917, hanem mert a Porsche első alkalommal aknázta ki a versenykategória legnagyobb megengedett hengerűrtartalmában rejlő lehetőségeket. Ezzel teljesítményben egycsapásra utolérte, majd megelőzte a konkurenciát.

Bővebben

Hajtűkanyar

Kanyarfetisizta fényképészünk Stefan Bogner készülő „Porsche Drive Großglockner” című könyvéhez olyan kultikus Porsche modelleket gyűjtött csokorba, amit első látásra csak pszichológus segítségével lehet feldolgozni.

Bővebben

Határok nélkül!

Maratoni harmincöt év és harmincegy nap után megdőlt Stefan Bellof eddig megdönthetetlennek hitt körrekordja. A Nürburgring-Nordschleife versenypályán egy 620 lóerős Rothmans Porsche 956 C versenyautó tartotta a rekordot, eddig. Merthogy, azért vannak a rekordok, hogy megdöntsék őket, igaz a mostani 5 perc 19,546 másodperces eredmény olyan magasra tette a lécet, amit nem nehéz, hanem szinte lehetetlen lesz megugrani. Nem utópia tehát kijelenteni, hogy „örök” rekord született!

Bővebben

Sebességkorlátozó utcazene

Megszoktuk, hogy Japán más. Érthető, hiszen évszázadokon keresztül mesterséges elszigetelődésben éltek. Megdöbbentő, de az ezernyolcszázas évek végéig még a kerék sem volt elterjedt a felkelő nap országában. Azóta legendás szorgalommal nemcsak behozták lemaradásukat, de sok tekintetben meg is előzték a világ többi részét. Viszont az elszigeteltséget bizonyos értelemben azóta sem sikerült kiheverniük, bőven maradtak sajátságos „dolgaik”. Jó példa erre, miszerint az odafigyelést igénylő hegyi utakon büntetések helyett „zenélő utakkal” próbálnak kedvet csinálni a sebességhatárok betartásához.

Bővebben

Szerencsemalac

Nemcsak versenypályán diktál utolérhetetlen tempót a Porsche, hanem az életben is. Mérnökeink még le sem tudták nyelni a hetvenedik születésnapi torta utolsó falatjait, máris helyt kellett állniuk a legnehezebb és legnagyobb figyelemmel kísért, legendás Le Mans-i 24 órás autóversenyen. Kíváncsiak, hogy miért állt a Porsche egy rózsaszín, „felporciózott disznóval” rajthoz, ami kis költői túlzással jobban hasonlított egy henteseknek készült fali útmutatóra, mint Le Mans-i versenyautóra? Elmondjuk!

Bővebben

Az elektron atléta

Miközben a világ az új Porsche 911 GT3 RS bemutatkozására fókuszált, addig Weissach mérnökei, csendben elkészültek a Mission E Cross Turismo tanulmányautóval. A Cross Utility Vehicle (CUV), a manapság egyre divatosabb Crossover kategória kiemelkedő képviselője lesz, ha hasonló formában kerül gyártásba. Erre van is esély, hiszen a 88. Genfi Autószalonra a Porsche egy teljesen működőképes tanulmányt prezentált. Bővebben

A karma törvénye

Carma_01A keleti filozófiák mesterei sokszor mesélnek a karma létezéséről, amely állítólag elég jelentős szerepet tölt be egy ember életében. Érdekes módon francia diákok egy csoportja, ugyanezt a nevet adta az általuk felvázolt Porsche koncepciónak. Milyen igazuk van: egy Porsche is ugyanúgy jelentős szerepet játszik az ember életében! Bővebben