A sikerek fundamentuma

Sok szempontból a 917 árnyékában meghúzódó 908-as fektette le a Porsche hosszútávú autóversenyzésben elért sikereinek alapjait. Nemcsak amiatt, mert a továbbfejlesztése révén jött létre a félelmetes 917, hanem mert a Porsche első alkalommal aknázta ki a versenykategória legnagyobb megengedett hengerűrtartalmában rejlő lehetőségeket. Ezzel teljesítményben egycsapásra utolérte, majd megelőzte a konkurenciát.

Bővebben

Határok nélkül!

Maratoni harmincöt év és harmincegy nap után megdőlt Stefan Bellof eddig megdönthetetlennek hitt körrekordja. A Nürburgring-Nordschleife versenypályán egy 620 lóerős Rothmans Porsche 956 C versenyautó tartotta a rekordot, eddig. Merthogy, azért vannak a rekordok, hogy megdöntsék őket, igaz a mostani 5 perc 19,546 másodperces eredmény olyan magasra tette a lécet, amit nem nehéz, hanem szinte lehetetlen lesz megugrani. Nem utópia tehát kijelenteni, hogy „örök” rekord született!

Bővebben

Szerencsemalac

Nemcsak versenypályán diktál utolérhetetlen tempót a Porsche, hanem az életben is. Mérnökeink még le sem tudták nyelni a hetvenedik születésnapi torta utolsó falatjait, máris helyt kellett állniuk a legnehezebb és legnagyobb figyelemmel kísért, legendás Le Mans-i 24 órás autóversenyen. Kíváncsiak, hogy miért állt a Porsche egy rózsaszín, „felporciózott disznóval” rajthoz, ami kis költői túlzással jobban hasonlított egy henteseknek készült fali útmutatóra, mint Le Mans-i versenyautóra? Elmondjuk!

Bővebben

Dream Team

Tizenegy évet a kor leggyorsabb raliautóiban összezárva töltöttek. Végigcsinálták a rali csúcspontjának számító bálványozott, de félelmetes B csoportos időket. Az 53 közös világbajnoki futamból, tizenhármat megnyertek, négyszer a Monte-Carlo-ralit, közben szereztek két világbajnoki címet. A német Dream Team, Walter Röhrl és Christian Geistdörfer mégis most indult először együtt a Mille Miglián.

Bővebben

Az utolsó 917

Semmi kétség afelől, hogy az egymás előtt exkluzív sportautóikban páváskodó Playboyok esti számítását kiábrándítóan keresztülhúzza, midőn Claudio Roddaro egy jól irányzott „haragos” gázfröccsel, morajló hangok kíséretében begördül, helyesebben bedördül a francia Riviéra egyik patinás vendéglátó egységébe Coq au Vin-t vacsorázni. Majd jóllakottan, a hatásos antré jóleső érzésével és a monacói polgárok kedélyét sikeresen felborzolva, irigy és elismerő pillantások kereszttüzében, a nyugalom megzavarására alkalmas „kilenctizenhetesével”, villámgyorsan kereket old.

Bővebben

Öt legendás Porsche

Az ötszörös Le Mans-i, háromszoros Daytona 24 győztes és kétszeres sportautó világbajnok (World Sportscar Championship) győztes angol Derek Bell ötven év Porsche versenyautói közül kiválasztotta a számára legfontosabb ötöt. Lássuk!

Bővebben

Született polihisztor

Ahogy általában a generációváltások idején a 993 bemutatásakor is csupán a Carrera és Carrera 4 Coupé volt rendelhető, majd őket követte pár hónappal később a Cabriolet. 1996-ban aztán valóságos tűzijáték zajlott Weissachban, bemutatták a Carrera 4S, a Targa, az RS, RS Clubsport, az új Turbo, a GT2 és a GT1 modelleket.

Bővebben