A sikerek fundamentuma

Sok szempontból a 917 árnyékában meghúzódó 908-as fektette le a Porsche hosszútávú autóversenyzésben elért sikereinek alapjait. Nemcsak amiatt, mert a továbbfejlesztése révén jött létre a félelmetes 917, hanem mert a Porsche első alkalommal aknázta ki a versenykategória legnagyobb megengedett hengerűrtartalmában rejlő lehetőségeket. Ezzel teljesítményben egycsapásra utolérte, majd megelőzte a konkurenciát.

Bővebben

Hajtűkanyar

Kanyarfetisizta fényképészünk Stefan Bogner készülő „Porsche Drive Großglockner” című könyvéhez olyan kultikus Porsche modelleket gyűjtött csokorba, amit első látásra csak pszichológus segítségével lehet feldolgozni.

Bővebben

Szerencsemalac

Nemcsak versenypályán diktál utolérhetetlen tempót a Porsche, hanem az életben is. Mérnökeink még le sem tudták nyelni a hetvenedik születésnapi torta utolsó falatjait, máris helyt kellett állniuk a legnehezebb és legnagyobb figyelemmel kísért, legendás Le Mans-i 24 órás autóversenyen. Kíváncsiak, hogy miért állt a Porsche egy rózsaszín, „felporciózott disznóval” rajthoz, ami kis költői túlzással jobban hasonlított egy henteseknek készült fali útmutatóra, mint Le Mans-i versenyautóra? Elmondjuk!

Bővebben

Puritán luxus

Stílusos ajándékkal ünnepelte hetvenedik születésnapját a Porsche. A jubileumi „70 év Porsche Sportautó” rendezvényen mutatták be a nagyközönségnek a lenyűgöző 911 Speedster Concept tanulmányautót. Kíváncsiak hogyan lehet egy 500 lóerős sportautó puritán? Elmeséljük!

Bővebben

Dream Team

Tizenegy évet a kor leggyorsabb raliautóiban összezárva töltöttek. Végigcsinálták a rali csúcspontjának számító bálványozott, de félelmetes B csoportos időket. Az 53 közös világbajnoki futamból, tizenhármat megnyertek, négyszer a Monte-Carlo-ralit, közben szereztek két világbajnoki címet. A német Dream Team, Walter Röhrl és Christian Geistdörfer mégis most indult először együtt a Mille Miglián.

Bővebben

Az utolsó 917

Semmi kétség afelől, hogy az egymás előtt exkluzív sportautóikban páváskodó Playboyok esti számítását kiábrándítóan keresztülhúzza, midőn Claudio Roddaro egy jól irányzott „haragos” gázfröccsel, morajló hangok kíséretében begördül, helyesebben bedördül a francia Riviéra egyik patinás vendéglátó egységébe Coq au Vin-t vacsorázni. Majd jóllakottan, a hatásos antré jóleső érzésével és a monacói polgárok kedélyét sikeresen felborzolva, irigy és elismerő pillantások kereszttüzében, a nyugalom megzavarására alkalmas „kilenctizenhetesével”, villámgyorsan kereket old.

Bővebben

Öt legendás Porsche

Az ötszörös Le Mans-i, háromszoros Daytona 24 győztes és kétszeres sportautó világbajnok (World Sportscar Championship) győztes angol Derek Bell ötven év Porsche versenyautói közül kiválasztotta a számára legfontosabb ötöt. Lássuk!

Bővebben